onsdag, september 17, 2008

Helgen närmar sig

Hallu! Nu närmar sig helgen typ, skönt! Igår var jag i alla fall i skolan, fast pga. västtrafik missade jag matrådet, bussen kom inte! Blir så arg på dem, samhället är ju liksom beroende av att dem sköter sig! Men hade i alla fall franska, vi ska köra varannan lektion nu och se hur det funkar. För nu läser vi med steg 1 och det går ju inte liksom. Sen åt jag lunch och åkte hem och somnade haha. Fick i alla fall gjort rätt mycket naturkunskap på kvällen så det var bra.
Idag har jag haft 2 lektioner, började sent som vanligt. På samhällskunskapen skulle vi arbete fritt typ så jag gjorde naturkunskap och sen på historian hade vi en halvtråkig föreläsning. Sen drog jag och Y till friskis och köpte klippkort så nu är det fixat. Sen åkte jag hem och åt hehe.
Sen somnade jag och sov ett tag, hade huvudvärk nämligen. Sen har jag pluggat naturkunskap som jag typ är klar med nu, ska dock sitta och plugga på det imånn innan provet också. Sen har jag kollat efterlyst också, bra att tv programmen börjar komma igång efter sommaren.
Imånn är det engelska redovisning vi ska göra typ som en nyhetssändning och sen lunch och oh-samtal och sen dags för nk-prov! Nervöst...sen är det svenska och historia, blir väl några halvtråkiga föreläsningar hehe. Sen hem och slappa och plugga lite franska :)
Ska mejla in franska uppgift på fredag men har massa håltimma i skolan då så jag kan utnyttja den rätt mycket. Har nämligen skolfoto mellan typ 1 och 2. Har först med klassen och sen med elevrådet. Men sen har jag ingen franska så det blir gött, kommer väl hem 3 typ :) Istället för typ mellan 4 och 5. På fredag vill jag nog bara ta det lugnt på kvällen. På lördag är det kräftskiva på kvällen får så vad jag hittar på under dagen, kanske pluggar lite eller åker och handlar grejjer till badrummet. På söndag ska i alla fall dagen börjas med en rejäl frukost, min och pappas nya tradition. Sen är det plugg som gäller. Matte, svenska, samhälle är väl det som ska pluggas om jag inte minns fel.

Nu är det dags att öva lite engelska och sen borsta bissarna och nana, får gå upp vid 9 imånn.

Kram!

Inga kommentarer: