söndag, september 21, 2008

En helg i slutet av september

Hej! Tänkte bara berätta lite kort om min helg innan jag kryper ner i sängen. Igår tog jag alltså en lång sovmorgon och sedan slappade jag och duschade och fixade mig. Sen bar det in till stan för kräftskiva. Var både nya och gamla ansikten och när alla hade kommit gjorde vi en rolig mingellek. Vi blev uppdelade i lag och fick typ bingobricker med 9 rutor. Varje ruta innehöll en uppgift som vi skulle lösa, och tre i rad gav bingo. Uppgifterna var typ t.ex. hitta på en maträtt som innehåller en var av era favorit ingredienser, hitta något ni alla gjort i somras, kom på ett yrke som passar bra för en person som har en egenskap var av de egenskaper ni har, kom på en film ni alla sätt m.m. Sen skulle man komma på ett gruppnamn också. Våran grupp hette bingo gruppen från början, vi fick bingo först nämligen. Men sen löste vi alla uppgifter och då hette vi typ total trippelbingo gruppen eller något sånt istället. Det var roligt i alla fall :)
Sen var det dags för middag, vi som inte åt kräftor fick paj, sojasticks och massa gott bröd :)
Till efterrätt blev det en super god, riktigt kladdig kladdkaka med grädde, mums!
Det var i alla fall en lyckad kväll med god mat, mycket prat och skratt! Ett år kvar tills nästa gång, hehe :) (Kan man ju hoppas i alla fall, målet är väl lite att det ska bli en tradition).

Söndagen började men en härlig frukost, en ny tradition :) Pappa hade fixat kokta ägg, yoghurt, rost mackor, baugetter och kaffe. Jätte skönt att äta en stadig frukost i lugn och ro. Sen har jag pluggat en massa. Samhälle, svenska och matte. Är i princip klar med instuderingsfrågorna till svenskan och det är väldigt, väldigt skönt.

Kvällen har varit lugnt med lite tv tittande och så.

Imånn är det upp tidigt, usch och fy. Och samhällsprov i skolan, får hoppas det går bra.

Vi hörs! :)

1 kommentar:

niffin sa...

Lycka till på provet!! :)