måndag, februari 12, 2007

Tjejsnacks maraton

Min soffhörna.
Tvn och cdhyllan.
Två prylar som jag älskar, mask från Italien och lampett från farmor&farfar.
Ena sidan av min bokhylla.
Mitt rum när man står i dörren.


Vecka 47 - Barndom
  • Hur såg du ut när du var liten? (Lägg gärna in foto) Blond och smal, bild ovan.
  • Vad var din favorit lek/leksak? Minns inte haha, men de va väl dockor lr barbiedockor lr nått haha.
  • Vem var din/dina bästa kompis/kompisar? På dagis var det en tjej som hette Elin.
  • Berätta om nåt speciellt barndomsbus eller barndomsminne du gjorde som liten! Hm…när ja slog i huvudet i nått en gång så frågade mamma vad som hände å då sa jag ”pappa bet mig”….och nej ja minns de inte men de finns på film och jag har fått höra det 1 miljon gånger.
  • Hur mycket vägde du och hur lång var du när du föddes? Haha, ingen aning och orkar inte ta reda på det, haha.

Vecka 48 - Djur
  • Har du några husdjur? Pappa har fiskar haha, och min mamma har tydligen skaffat hund.
  • Vad har du haft för husdjur? Fiskar har funnits med hela livet, sen har ja haft en hamster och en vovve.
  • Vad hette ditt första husdjur? Well, ja hade en fisk som hette Lisa när ja va liten, om ja minns rätt, de va nog mitt första husdjur haha.
  • Vad har du alltid velat ha för djur? Ville ha ödlor ett längre tag men nu vill ja nog inte det hihi. Ne men ja vet inte riktigt, en bichon frisé om jag hade en gratis hundvakt som alltid ställde upp.
  • Om du fick vara ett djur i ditt nästa liv, vad skulle du då vara? Fågel kanske, men usch ja vill inte vara ett djur……
Vecka 49 - Inredning
  • Hur skulle du beskriva din inredningsstil? (Lägg gärna in en bild från ditt hem) Varierad, med en allt ska helst ha ett tema. Som ”Hawaii” eller ”Asien”. Det ska vara genomtänkt. (Bilder ovan).
  • Hur mycket pengar spenderar du varje månad på inredningsdetaljer? Varierar, det är väl mest när ja gör om nått rum som det spenderas mycket just dem månaderna.
  • Ditt bästa inredningstips? Skit i vad andra tycker! , det är DU som ska bo där!
  • Vilken är den värsta inredningstabben du gjort? Hm….måla lila sandfärg i mitt sovrum kanske? Snacka om att tröttna fort……hihi. Och att skaffa loftsäng, det var obekvämt!
  • Vad vill du helst ha till ditt hem just nu? Fina guldfärgade ramar i olika storlekar som matchar varandra och gärna ser lite gammaldags ut, dem får gärna ha en matchande spegel till och vara billiga, haha.
Vecka 50 - Musik
  • Lyssnar du ofta på musik? Självklart!
  • Vilken/vad är din favorit inom musik? (Artist, skiva, mp3, musikstil, vad som helst!) Robbie Williams är favorit artisten och hans greatest hits skiva e grym! Sen älskar jag jazz också.
  • Sjunger du eller spelar du något instrument, och i så fall vad? Sjunger gärna =) Kan spela lite gitarr.
  • Om du har träffat någon artist, vilken/vilka? (Gärna foto på dig tillsammans med artisten om det finns.) Jessica Folcker när ja var mindre, å sen har ja sett Carl Einar häckner på stan en gång höhö.
  • Om du fick vara vilken artist som helst, vem skulle du vara då? Oh shit va svårt! Nån som gör grym musik, ser otrolig ut, tjänar bra med pengar, är lycklig, har ett roligt liv och inte jagas av papparazzis, haha finns de nån sån? Ne men xtina verkar va lycklig iaf så kanske hon fast hennes man e ju verkligen inte snygg….hehe. Ne men ja säger en kvinnlig Michael Bublé haha!
Vecka 1 - Jul & nyår
  • Vad fick du i julklapp? Massa grejjor hihi, bla. Stavmixer, smycken, teaterbiljetter, pengar, cd-skivor, smyckeskrin.......
  • Bästa/sämsta julklappen du fick? Svårt, mest överraskad blev jag av örhängena jag fick av min bror, smyckeskrinet behövde jag mest, och jag antar att de blir cd-skivorna jag kan njuta av längst haha, sen ser jag mycket fram emot att använda min 600w stavmixer! Sämsta….hm…har inte fått något som jag inte ville ha faktiskt, men skidstrumpor kanske var lagom kul men dock behövligt!
  • Bästa/sämsta julklappen du gav bort? Jag vart väldigt nöjd med fotoalbumet som pappa fick, och inslagningen av cd-skivan han fick haha! Sämsta var kanske en av de egen målade skålarna som jag gav bort för den vart lite misslyckad då de hade fastnat lite tidningspapper runt kanten när den torkade och färgen hade krackelerat (heter det så?) lite på ett ställe.
  • Hur firade du nyår? God mat, fyrverkerier i stan och sen fest!
  • Har du något nyårslöfte? Typ att börja äta mer frukt&grönt, fast det kom jag på lite i efterhand.

Vecka 2 - Kroppen
  • Vad tycker du om din kropp? Ganska bra för det mesta.
  • Om du skulle förändra en sak på din kropp, vad skulle det vara och hur skulle du förändra det? Svårt och välja en, men ja vill tappa lite vikt och bli lite mer vältränad. Och sen vill ja göra lite små förändringar i ansiktet men ändå behålla ansiktsformen i grunden. Sen så vill ja ha snygga nyckelben! Jag e helt såld på nyckelben! Skulle vilja fettsuga runt där för att få dem fina utan att gå ner mkt i vikt. Ja, jag vet jag är knäpp haha. Sen vill ja bli av med mina hud problem och få vitare tänder. Men a det är rätt mycket små saker som ja vill ändra på men inget större egentligen. Men förutom att bli lite smalare och mer vältränad så skulle ja nog vilja bli av med mina hud problem, eller fixa nyckelbenen tufft val.
  • Vad är du mest nöjd med på din kropp? Finns inget som jag är speciellt mycket mer nöjd med än något annat, är nöjd med mycket och ganska nöjd med helheten men inget outstanding direkt. Men jag gillar mina tår haha, vissa har så konstiga tår haha, mina ser så söta ut tycker jag, haha. Sen gillar jag min mage ibland haha, nej men mina ögon och mina läppar får jag nog säga! Ögonfärgen är ganska ovanlig och fransarna ganska tjocka, och läpparna är lagom stora. Och mina naglar såklart!
  • Vad är du mest missnöjd med på din kropp? Svårt är inte fruktansvärt missnöjd med nått utan det är mer småsaker här och där. Men huden är kanske det jag tänker på mest. Eller i alla fall har tänkt på mest tidigare, och näsan hade jag mycket komplex för förut men jag e rätt nöjd med den nu för tiden, tro det eller ej!(Bilder ovan)
  • Vems kropp i kändisvärlden skulle du vilja ha för en dag, och varför? Vanessa Marcil tror jag, hon är lagom smal och vältränad, hon har ursnygg rumpa och lagom stora bröst. Jag skulle känna mig oroligt vacker i hennes kropp, men samtidigt om det bara var för en dag så kanske typ nån som alla killar gillar, J.lo eller Angelina eller nån sån.

Vecka 3 - Vinter
  • Vad är det bästa med vintern? När det är massa snö.
  • Vad är det sämsta med vintern? Kylan, och när det är så himla grått.
  • Bästa vintersemestern - solsemester eller skidsemester? Har aldrig åkt på solsemester på vintern och jag älskar skidåkning så det får bli skidsemester.
  • Sysslar du med någon vintersport? Japp, skidor.
  • Vad är ditt favorit vinterplagg? Mössa.

Vecka 4 - 2006/2007
  • Bästa minnet från 2006? Sommaren, julen....sista tiden i skolan.
  • Gjorde du något du aldrig gjort förut under 2006? Åkte till usa, gick ur 9an haha och lite annat.
  • Vad vill du göra som du aldrig gjort förut under 2007? Jag vet inte haha.
  • Vad förväntar du dig av år 2007? Att få vara med om många roliga saker, att utvecklas och kanske hitta mig själv mer.
  • Vad har du för sommarplaner? Bara njuta av solen.

Vecka 5 - Film

  • Senaste film du såg? 8 mile.
  • Bästa film du sett? Svårt finns många bra, men jag diggar Charlie's angels.
  • Sämsta film du sett? Oj! Minns inte nån speciell på direkten.
  • Nämn en film du kan se 100 gånger om. Charlie's angels, pretty women.
  • Komedi, romantik, drama, skräck, action eller thriller. Vilken typ av film föredrar du? Komedi, drama och thriller.

Vecka 6 - Antingen eller
  • Kostymnisse eller badboy? Båda funkar.
  • Rakt eller lockigt hår? Omväxling förnöjer.
  • Rosor eller tulpaner? Rosor.
  • Chokladglass eller vaniljglass? Omväxling förnöjer.
  • Hund eller katt? Vovve.

3 kommentarer:

niffin sa...

Lampan där bredvid soffan är en dröm - en art noveaudröm - åå, vill också ha! :P
Trist att höra att du tänker så mycket på att "rätta till" kroppen... :(
(Tror inte ett "killsnack" skulle ha såna frågor.*suck*)

Anonym sa...

hehe aa den e fin =)
ja men de e ju inga stora grejer å ja brukar inte tänka på de så mkt.

niffin sa...

*andas ut* ;)