måndag, februari 19, 2007

Frukt&Grönsaks diet

Hallå! Denna veckan, fram till fredag kväll ungefär ska jag bara äta frukt, grönsaker, knäckebröd och bönor. Pappa ska joina mig fast han ska äta vanlig lunch på jobbet. Så idag ska vi åka och inhandla massa frukt och grönsaker, om du kommer på nån lite ovanlig frukt eller grönsak som du inte tror att jag tänkt på så får du gärna tipsa mig ;)
Till frukost idag så blev det en knäckebröd skiva, ett glas nyponsoppa, en varm banan, några bitar varm annanas och några varma physallis.
Målet med denna lilla utmaning, är dels att det är just en utmaning och det är lite kul, dels att få in vanan med att äta mycket frukt&grönt så att jag fortsätter äta mycket av det även i framtiden, och dels "tvingas" vara kreativ och testa nya kombinationer och sorter.

Wish me luck!

Kram!

3 kommentarer:

niffin sa...

Vilken spännande utmaning - önskar dig lycka till! (Har du ätit Sharonfrukt?)

Anonym sa...

hej =) nej e de gott?

niffin sa...

Ja, tycker det är jättegott.:P
Hittade detta:
http://www.livsmedelssverige.org/livsmedel/vegetabilier/frukt/frukt_sharon.htm ,
http://godmat.webblogg.se/250107191250_ugnsbakad_sharonfrukt.html