onsdag, februari 21, 2007

Helgen som gick

Fredag - Åkte till mamma ganska sent (packa tar alltid så j*vla lång tid).
Jag och mamma var uppe till halv 4, haha.

Lördag - Födelsedagsmiddag klockan 2. Jeans och klänning blev mitt klädval. Min morbror hade migrän så han kunde tyvärr inte komma.
När alla hade kommit så minglade vi lite, och min bror och kusin hjälpte mig med ljudet på datan (mamma hade glömt koppla in strömmen till högtalarna haha). Till middag var det flygande jakob en med chili och en med curry, och sallad och sånt. Vi trängde ihop oss i vardagsrummet i soffor, mammas säng, ett bord och en bänk hihi, och det funkade bra.
Och flygande jakob är ju så sjukt gott.
Sen öppnade jag och brorsan paket, bilder från middagen och på mina paket kommer i ett separat inlägg. Sen gjorde jag och C efterrätt, vi hade ganska kul när vi gjorde den, och det var väldigt gott att slicka skålen.
Sen råkade C riva sig på rivjärnet, haha.
Efterrätten blev i alla fall väldigt god.
Lite senare klippte C mig och så kollade hon på mina USA bilder.

Söndag -
Åkte och kollade på hus, berättar mer om det imånn när allt är klart.
Efter det åkte vi och fikade på frölunda torg. Sen fick jag skjuts in till stan där jag träffade min gamla klasskompisar, tjejerna då.
Efter en massa trubbel med vart vi skulle gå så hamnade vi på burger king där jag drack en milkshake och nallade på ellies pommes.
Det var trevligt.
Sen åkte jag hem till mamma och åt rester av lördagens mat och packade.
Sen kom pappa och hämtade mig och kvällen spenderades framför tvn och datorn.

2 kommentarer:

Aradil sa...

Låter som ett lyckat firande!
Länge sedan jag åt Flygande Jakob men jag håller med om att det är gott :D

Sparkling sa...

absolute, du får göra de snart!