fredag, mars 20, 2009

Fredagstema; Mitt smultronställe

Fredag igen, tiden flyger förbi. Idag är fredagstemat mitt smultronställe och det är Erica som valt.

Eftersom jag bloggar från en kompis data får nog bilder komma in senare tyvärr.

Jag har i alla fall några smultronställen som jag vill berätta om. Jag väljer att inte skriva om ställen jag bott på etc. utan mer om speciella platser.

Mitt första smultronställe är Kafeét Vaniljs uteplats, det är en supermysig innergård som är helt underbar på sommaren. Här har många fikor intagits i solskenet, har en hel del minnen därifrån. Hittade tyvärr ingen bild på innergården, men ni får en bild från en café bok, en bok på en smaskig fika på Vanlij samt en bild där man ser lite av inredningen där inne (hoppas att inte E blir sur nu hehe).



Ett annat smultronställe är Trädgårdsföreningen här i Göteborg, det är så himla vackert, fridfullt och lugnt. Trots att det ligger mitt i stan. En perfekt oas.


Ytterligare ett smultronställe är Landvettersjön, hit har jag och min pappa åkt varje sommar sen jag var liten. En liten, trevlig, familjär badstrand med tillhörande brygga. Mycket mysigt och vackert.

4 kommentarer:

Petchie75 sa...

Vad mysigt det låter med café med innergård, låter som ett riktigt smultronställe!
Jag tänkte först att Trädgårdsföreningen för mig ligger i Linköping men när jag tänker efter så tror jag faktiskt att jag besökt även den som ligger i Göteborg - trots att jag inte varit särskilt mycket i din stad!
Trevlig helg!

Fritt ur hjärtat sa...

MMM. Jag har också Café som smultronställe. Trädgårdsföreningen gillar jag också! Fast gruset i gångarna är blä. Passar inte rullstol kan man lugnt säga!

Taina sa...

Kafeér är väl mysiga och speciellt om man får sitta i en innergård och njuta av solsken. Aaaah! Väntar med spänning på bilder ;)
Ha en helg!

StrandMamman sa...

Du har hittat mysiga smultronställen! Kram!