fredag, mars 13, 2009

Fredagstema; Min drömdag

Eftersom klockan är över midnatt skriver jag fredagstema inlägget nu ifall det blir ont om tid för det imånn. Idag är temat Min drömdag och kommer från Erica.

Jag tycker det är svårt att komma på hur min drömdag skulle vara eftersom det finns många olika scenarion som skulle vara en dröm.

Men en drömdag för mig måste innehålla följande;
  • Jag är frisk och smärtfri.
  • Jag känner mig lycklig, uppskattad, älskad och tillfreds med mig själv.
  • God mat och god dryck!
  • Vackert väder.
  • Trevliga platser.
  • Underbara människor.
  • Bra sömn och att jag inte är trött under dagen.
  • Att det inte finns en massa måste som jag inte vill göra.
  • Att det inte finns otrevliga saker som att åka på en jättevarm buss osv.

Några olika scenarion;

  • Att jag driver ett eget festfixar företag med ett flashigt kontor. Jag börjar dagen med att vakna pigg, äter en god frukost framför tvn, klär mig i snygg dräkt och åker i en snygg bil till jobbet. Jobbar under dagen med planering inför diverse fester, äter en god lunch. Efter jobbet tränar jag något roligt aerobics pass och äter sedan en underbar middag med goda vänner och avrundar kanske dagen med någon bra serie på tv eller en bra bok.
  • Min bröllopsdag, jag har verkligen planerat mitt bröllop halva livet så den dagen (om den kommer vilket jag verkligen hoppas) kommer förhoppningsvis bli riktigt speciellt. Dagen ska börja med en god frukost i en svit tillsammans med mina tärnor. Sedan ska jag bli fixad med manikyr, pedikyr, sminkning och hår av professionella på något trevligt ställe. Under tiden ska jag äta typ jordgubbar eller nått annat gott. Sedan är det dags för vigsel som ska vara romantisk och vacker. Efter det fotografering och sedan någon fin bil till bröllopsfesten. På bröllopsfesten ska det vara en trevlig middag med god mat och fina tal. Sedan dans till massa bra musik och en underbar tårta! Bröllopsnatten ska självklart spenderas i en bröllopssvit.
  • En härlig sommardag i min framtida sommarstuga på västkusten. Omringad av massa familj och vänner. Frukost i solen, massa bad och sol och picknick. Sommar lekar såsom badminton och kubb. Glada människor och glass i stora lass. Grillkväll på kvällen, sitta uppe länge i den ljusa sommarnatten med en filt runt sig.
  • Iväg på någon spännande resa, hotellfrukost på morgonen och sedan lite sightseeing i lagom värme. Sedan lite chill vid en strand/pool och självklart färgglada drinkar, glass och färsk frukt. På kvällen någon trevlig restaurang med god mat och vacker utsikt över solnedgången tillsammans med härliga människor. Sedan sitta på balkongen med ett glas vin och prata eller läsa en bra bok.

Finns säkert fler drömdagar men dessa var några :)


Andra fredagsbloggare; fritturhjärtat, strandmamman, Annika, Marianne, Desiree, Petra, Västmanländskan, Leopardia, Mia, Taina, Marskatten, Emma, Erica.

5 kommentarer:

Emmama sa...

Oh, det har later verkligen som en dromdag! Hoppas du far en san dag snart snart! :) Ha en skon helg!
Kram!

Fritt ur hjärtat sa...

Så fantastiska planer du har! Ung är du med livet framför dig så du kan spara listan och börja kryssa av undan för undan:-)

Anonym sa...

Härliga drömdagar! Vilken skulle du välja om du bara fick ta en? :-)

Erica sa...

Härlig tolkning av fredagstemat :) Hoppas att dina drömdagar slår in :D

Anonym sa...

Härliga, härliga drömdagar du beskriver! Hoppas att de slår in allihop :)