lördag, mars 07, 2009

Fredagstema; Min bloggplats

I mars är det Erica som väljer teman, idag är det Min bloggplats som gäller.

Min bloggplats har varierat en del med tiden, just nu är det framförallt vid datorn i arbetsrummet som gäller. Förut använde jag laptopen mycket men nu har det inte blivit så mycket, vet inte varför riktigt. Har väl bara blivit så helt enkelt, det är ju mycket en vanesak. Och sen vi gjorde om mitt skrivbord till ett scraapbookingbord så är datorn placerad på ett mycket bättre ställe. Nu kan jag se tvn samtidigt och vi har även köpt en ny väldigt bekväm skrivbordsstol. Vid datorn finns oftast en vattenflaska då jag konsumerar mycket vatten, pappa tycker även att jag skräper ner med mycket annat som disk, papper och sladdar. Blir så när man sitter mycket vid datorn. Vi datorn finns också en liten kalender om man behöver kolla datum, en anslagstavla där pappa har diversesaker, en bokhylla där pappa har diverse saker, en affisch på en apa och lite annat "smått&gott". Jag sitter oftast med föttern på antingen skrivbordet eller på de två datorer som står under skrivbordet, sen har jag tanget bordet i knäet. Är inte så mycket för att sitta "traditionellt".





4 kommentarer:

Taina sa...

Stolen ser ju faktiskt ut som den jag har. Köpt på IKEA här i Connecticut. Eller AJKIA som amerikanarna säger. Att ha tangentbordet i famnen är som att ha en laptop i famnen ;)
Ha en trevlig helg!

Emmama sa...

Kul att läsa om din bloggplats! Säg till din pappa att sluta tjata, du har ju viktiga saker som bloggande för dig och då är allt tillåtet! :)

StrandMamman sa...

Avundsjuk på stolen, vår tappar titt som tätt ena hjulet och då blir det att hålla balansen...
Soffbloggarhälsningar!

Västmanländskan sa...

Nä, lite avslappnad stil vid datorn är skönt.