måndag, juli 17, 2006

Home sweet home

Japp nu e man då hemma igen :)
Känns alltid lite konstigt att komma hem för när man e borta e man i en liten trevlig bubbla och behöver inte tänka så mycket, mest njuta av livet.
Sen fick jag också ett brev av EF och det blir man ju alltid lite stressad av, nya saker att ta tag i osv.
Bara några veckor kvar nu! Läskigt som sjutton!
Missade G på msn idag :( Ska nog smsa henne nån dag om hennes mobil funkar i Turkiet.
Ikväll blire nog deg :)

Helgen på Tjörn -

Fredag: P körde mej till L vid 5. När ja kom dit satt ja å L och snackade och sedan kollade vi på en mysko film, "Donnie Darko" hette den. Sedan snackade vi, käkade lite och somnade vi till ljudet av grannarnas vilda festande haha.

Lördag: Gick upp ganska tidigt för en frukost i solen och sedan var det dags att göra i ordning sig för en båttur. Jag och L åkte med L's mammas syster och hennes man och L's föräldrar åkte med L's mammas andra syster och hennes man, som bara pratar engelska hihi.
Vi åkte "tjörn runt" och vädret var toppen. Mitt keps blåste av rätt fort men den "fiskades" upp igen och fick hängas på tork hihi. Det var väldigt vackert att åka runt där :)
Vi gjorde ett glasstopp, gott gott. Jag fick köra lite åxå, och det gick ju "jättebra", XD.
Vi käkade lunch i en liten hamn, jag åt en jättestor och jättegod baugette.
Det var även en massa belgier på detta ställe, de var nämligen ett belgiskt - svenskt bröllop i närheten och de transporterade alla dit med båt från den lilla hamnen hihi.
Efter vi käkat var det vädligt varmt en bit så då var det väldigt härligt att slappa i båten.
När vi kom hem spelade jag krocket för första gången i mitt liv haha, ja tyckte det var ett konstigt spel! Haha. Sen slappade vi bara i gräset innan maten, grillat gott gott =)
Med Grillspett med frukt och marshmallows till efterrätt, mums!
Jag och L tog moppen till macken för att köpa godis och hyra film. Jag köpte min nya favoritdricka, Festis - Guanabanana (lr nått sånt) Pineapple...den e grymt god! Den som gjort den är ett geni! Hihi =)
När vi kom hem satte vi på första filmen, minns inte va den hette och den va rätt kass, haha.
Men Matthew McConnagouh (stavas inte så men hur *** stavade det? haha) var het, het!
Andra filmen var betydligt bättre, Deep in the blue heter den! Paul walker är också het,het. Hihi.

Söndag:
Efter frukost i solen gick vi ner till vadplasten Loka där vi sooooolade, varmt och gött!
Jag passade på att fotografera lite också. Sen gick vi hem och fikade. Sen gjorde J chokladmilkshake till oss, skitgoda med små chokladbitar i! Dom drack vi ute i solen på gräsmattan, härligt :)
Då fick jag även presenter av sötnosen L, en jättefin ram från Malta med en bild på oss som små i, sött! Och en bok om vänskap, det var jättesöta bilder på djur med texter till! Underbart sött!
Sedan gjorde vi i ordnings oss för att åka till L's moster. L's bil har 5 platser, L har 4 syskon, 3 av dom skulle med, med mig blev det då alltså 6 personer, bilen har som sagt 5 platser, vet ni var L's lillebror fick sitta? I bagaget haha. Han låg ner där haha. Tur att de inte kom nån polis, hihi.
L's moster har ett jättemysigt sommarhus på tjörn med havsutsikt, riktigt fint.
Vi fick grillat till middag, gott gott. Och till efterrätt fick vi någon slags citronpaj med maräng, och till det vanilj glass, mums!
Sedan gick jag L och L's lillebror M ner till havet och degade på bryggan. Det var fin fint där :)
Sedan gick vi upp och satt där ute och snackade och sen degade vi lite inne.
Sen åkte vi hem och hade lite allsång i bilen hihi :)
Sen kollade vi på "Dukes of Hazzard", den va lite smårolig.
Sen va ja skittrött och stupade i säng, hihi.

Måndag: Frukost i solen såklart :) Sen packade jag ihop mina grejjer och sen bar det av till Götet med L's föräldrar och storebror. Det var lite köer på vägen, men men.
Skönt att vara hemma :)
Idag har ja bara degat.

+ Festis Guanabanana Pineapple
- L word sänds mitt i natten idag

Puss

Inga kommentarer: