fredag, juni 30, 2006

EF

Tänkte skriva ett inlägg om organisationen jag åker med till USA, så kan jag länka till detta inlägg när jag nämner EF i framtiden. Och kanske har någon blivit sugen på att åka genom att läsa min blogg ;)

EF är en organisation som jobbbar med att skicka iväg utbytestudenter och au pairer och de har även spårkresor. De finns i en massa länder och skickar även iväg folk till en massa länder.
Deras hemsida är www.ef.com.
Jag valde EF för att det var den enda organisationen som hade delstatsval, jag fick inte mitt delstatasval och hade jag vetat det då hade jag nog valt STS då de har personal som följer med på flygresan dit och det är ju en trygghet. Men jag ångrar ändå inte att jag valde EF för jag har ju blivit en "EF tjej" nu, hihi. Och de som jobbar på kontoret i Sverige är ur gulliga :) Jag tycker EF är bra för det mesta, tog lite lång tid att få antagningsbeskedet och så har de varit lite missförstånd, som t.ex. när det gällde delstatsvalet. Och sen har ja fortfarande inte fått familj och det känns kass, men så är det ju med många organisationer. Man får väl hoppas att man får en riktigt bra framilj när de letat så länge.
EF har ganska många studenter men vet ändå vem man är när man ringer, det är skönt.
De är alltid hjälpsamma och lätta att få tag på. Och man brukar få svar på mejl snabbt.
De skickar ut information varje månad och man får också 3 handböcker, så informationen är det inget fe på! Hur bra det är när man väl är i USA får man ju se, men de har i alla fall jour nummer så man kan alltid få tag på nån även om det så är mitt i natten.
Jag tycker EF är ett bra val men det beror ju lite på vad som är viktigast för en.
Jag var bara intresserad av EF och STS då de va de enda organisationerna med delstatsval/regionsval.
Sen var de någon av de mindre som inte ordnade flygresan så den ratade jag direkt.
Jag vill inte snacka skit om någon organisation men Explorica har jag hört mycket kasst om, är medlem på ett utbytesstudentsforum och där har många berättat om dåliga erfarenheter med Explorica, en tjej tyckte till och med de va så kassa att hon bytte till EF.
Något som jag kan rekomendera till er som funderar på att åka är att tänka igenom vilket land ni vill åka till, det gjorde inte jag. Jag ångrar inte mitt beslut om USA, men de kanske hade varit bra och titta lite på andra länder för att hitta det som passar en bäst. Sen hade det nog blivit USA men så kanske det inte är för alla.

Ja har ni nåra frågor kan ni kommentera detta inlägget :)

Inga kommentarer: