onsdag, juni 21, 2006



Ja då kanske det var dags att börja skriva på denna blogg. Denna blogg har jag gjort för att lätt kunna skriva om allt som händer mig under mitt år som utbyteststudent i USA, blir ju lite jobbigt om jag måste mejla/skriva på msn/berätta på telefon om samma saker för alla mina vänner och min familj. Vore jättekul om folk jag inte känner läste också :) Jag kommer skriva så mycket som jag har vilja/ork/möjlighet till. Nu när jag fortfarande är kvar i Sverige kommer jag skriva allmänt om mitt liv och om förbredelser, nervositet osv. inför resan. Jag flyger antagligen i slutet av Juli och ska antagligen bo i Mississippi eller södra Louisianna. När jag vet mer så skriver jag det såklart här :) Organisationen som jag åker med heter EF, deras hemsida är www.ef.com :)

Ja nu kanske det är dags att presentera sig lite:
Namn: Antonia Andersson.
Ålder: 15 blir 16 i decmeber.
Intressen: Umgås med människor, chatta, kolla på tv, göra små utflykter, resa, scraapbooking, läsa, skriva, promenera, lyssna på musik, shoppa....och lite till ;)
Boende: Bor med pappa i en 4a precis utanför Göteborg i en ort som heter Partille.
Favoritmat: Asitaiskt, grekiskt, italienskt...:)
Favoritfärger: Lila och rött.
Ogillar: Falska och elaka människor, bråk, krig, mobbing osv.
Gillar: När det regnar, att skratta, att få pengar och saker :D
Klädstil: Väldigt blandad! Allt från baggypants och stora t-shirts till färggranna linnen och kjolar.
Sommarplaner: Fixa en massa inför USA, bada, sola, umgås med familj och vänner, hälsa på min bästis på tjörn, kanske åka till Malmö m.m.
Framtidsplaner: Åka som utbytestudent till USA i ett år och sen plugga samhälle på kunskapsgymnasiet.
Anledningarna till att jag ska åka iväg som utbytestudent: Jag vill testa hur det är att bo i USA och lära mig språket flytande, jag vill utvecklas och lära mig massor, få minnen för livet, uppleva en annan kultur inifrån och se massa nya saker :)
Hur jag är som person: Positiv, trevlig, mogen, ambitiös, lite galen :), fundersam, söt som socker haha :)

Ha de bäst och läs min blogg OFTA! :D

4 kommentarer:

Maria sa...

Så kul att få åka till USA! Jag vill också :)

Sparkling sa...

Du får hoppa ner i resväskan =)

Maria sa...

Haha självklart, I'll be there ;)

Sparkling sa...

haha :D