onsdag, juli 05, 2006

Robbie Williams 2/7 - 2006

I typ november 05 så meddelande min bästis L på msn att Robbie skulle komma hit till Sverige på sin turné. Jag blev jätteglad, men lite rädd för att han skulle komma när ja redan åkt till USA.
Lite senare fick jag reda på att det blev Göteborg han skulle komma till (skulle självklart åkt till stockholm, köpenhamn etc. om han inte kommit till gbg) och datum och att L skulle vara på Malta då :(
Jag hade möjlighet att köpa biljetter genom hans fanclub, men det verkade lite krångligt så jag bestämde mig för att vänta. När biljetterna släpptes hade jag sovmorgon så jag satt och började köa på ticnet när det öppnade klockan 9, var tvungen och gå till skolan vid 10, när jag var hemma igen vid 12 så hade jag kommit in på själv ticnet och sattes då i själva biljettkön, men då var de redan slut. Fick panik och började söka om hur man kunde fixa biljetter till Köpenhamn, där det fanns kvar. Ringde pappa och var sedan tvungen att sticka te stan, ingen rolig bussresa!
När jag kommit till centralen ringde pappa och berättade att han just köpt biljetter, för de hade släppt ett till datum, och jag fick de platserna jag ville ha å allt! :D GLAD var man då!
Fick sedan reda på att C hade kunnat fixa biljetter till 1e, gulligt :) Men ville hellre ha dom bra platserna den 2e.
Sedan har det bara varit en lång väntan, haha.
De två dagarna innan konserten läste jag det som stod om Robbie och konserten i Klick! och GP.
På den stora dagen, läste jag aftonbladet och GP där det fanns recensioner från lördagens konsert och lite annat smått och gott.
Lyssnade också på hans låtar hela dagen :) Samt kvällen innan :)
Jag började göra ett robbie linne dagen innna, detta gjorde jag klart på den stora dagen.
Packade ihop det jag skulle ha med mig i en ryggsäck och fixade till mig lite.
Vid 6 åkte jag för att hämta E. Lyssnade såklart på Robbie hela vägen in.
Innan vi fick gå in kollade dom min väska, och hon som gjorde det ville gärna ha mina muffins, haha.
Sedan köpte vi lite godis och letade upp våra platser. Rad 12, E1. Alltså typ så nära scenen man kan komma med sittplatser :) På skärmarna visades reklam med Robbie och Beckham för Unicef, reklam för förbandet, och nån tävling om biljetter till Köpenhamn.
Vi snackade, åt godis, jag smsade med L för att ta reda på om hon ville att jag skulle ringa henne under konserten, och pappa tog reda på vad det kostade att ringa till Malta.
Vid 7 tiden kom en dj som va rätt kass :P
Vi köpte varmkorv :)
Vid 8 kom förbandet, Basement jaxx. De va lite galna, men rätt bra. De hade roliga kläder, och två st utklädda apor kom upp på scenen i slutet, haha XD.
Efter dom lämnat scenen, började ja bli rikigt förväntansfull och otålig, nervös typ haha!
Blev en hel del "vågar", högaljudda applåder, och "andra sidan är ni klara" innan Robbie äntrade scenen en stund efter 9. Det var med pomp och ståt han gjorde det, innan han kom upp scen golvet så var det en massa explosioner och sånt :)
När de sköt upp eld så kände man några sekunder efter värme som kom emot en.
Robbie inledde med Radio, grymt! Så fort han kom in så ställde sej hela våran sektion upp och jag skrek en massa:D Fick värsta lyckoruset, helt underbart! :D
Sedan var det Rock DJ, Tripping, Monsoon (ordentligt med händer i luften i refrängen (So put your hands across the water :P) :D!), Sin sin sin, Millenium (ME LOVE!!! UNDERBART!), Make me pure (som tillägnades en tjej i publiken med "Snog me I'm a doctor" skrivet på brösten, som han "flörtade" med en del innan låten), under denna låt ringde jag L, först tuttade de upptaget, å ja ba va fan du kan ju inte snacka i telen nu haha, ringde efter nån minut eller så och fick då svar hörde att hon skrek heeeej, och sen skrek ja hej tbx å sen lyssna! och höll ut på mobilen, hennes pengar tog slut efter 25sek så då bröts de haha. Sedan var de dags för hans kompis Jonny Wilkes att äntra scenen, de mönhuggs lite innan de gjorde en strålande version av Me and my shadow, riktigt roliga var de! De hade också en tävling där de sköt en fotboll var till publiken, och den som sköt längst vann, Robbie vann :)
Sen delade de upp publiken i varsin del, våran del var Jonnys. Sen var det dags för allsång, texten till "Strong" rullades, och jag sjungde så högt ja kunde, hihi. Vet inte vilken halva som vann haha. För i övrigt var Jonny söt :) Sedan gjorde Robbie en liten åldersundersökning, haha. Han små dissade oss som var under tjugo haha, anklagde oss för att inte känna till Take That, "det var innan de fanns mobiltelefoner" och sånt sa han haha. Sen körde han back for good, och med tanke på att jag kunde hela texten typ så hade han ju lite fel när de gäller att vi under tjugo inte känner till Take That! Att han gjorde denna låt var lite av en dröm som blev sann för mig, jag älskar den! Men trodde ju inte förrän ja sett den på låtlista från annan konsert att han skulle göra den. Det var underbart för mig att höra honom göra den live och sjunga med!
Sedan var det dags för advertising space som tillägnades en kille i publliken med elvis tröja, hihi.
Låten e grym och framträdandet var riktigt grymt!
Sedan var det dags för A place to crash också en grym låt och ett grymt framträdande.
Sedan var det come undone, riktigt riktigt bra! Det är en helt fantastisk låt! Gick över lite i Walk on the wild side för en kort stund.
Sedan var det dags för Feel, allsången var så mäktig! Underbart!
Sedan försvann för att sedan komma tbx uppifrån. Jag såg honom springa ovanför scenen till hissen, men fattade inte att de va han haha, han hade ju bytt te vit joggingoverall. Trodde de va nån scenarbetare haha. Sedan när Let me entertain you började fattade inte att han var där uppe, trodde han som i starten skulle komma upp ur scengolvet.
Jag hörde ju sången och såg honom kort på skärmen med svart bakgrund om ja minns rätt och sen visade de mest bandet å där va han ju inte så ja va smått förvirrad och trodde han va bakom scenen, men sen åkte "hissen" ner och då såg ja han, haha. Å fattade att de va han ja sett innan springandes där uppe XD.
Let me entertain you va såklart grym, han gjorde den 1000grr bättre än jag haha, minst.
Fast han skrek ju inte i slutet ;) Mycket liv i publiken såklart!
Sedan dags för Angels som ja tycker e lite uttjötad, men jättebra ändå. Innan låten om ja minns rätt så bad Robbie alla smälla av sina fotoblixtar samtidigt, magiskt :)
Under låten höll alla upp mobiler/kameror å annat istället för tändare, vackert!
Sedan var de dags för Kids, som ja hoppats att han skulle göra, de va ju typ extra extra nummer dagen innan så jag var lite osäker. Men han gjorde den i alla fall å tjejerna i kören sjöng Kylies bitar och det var såklart underbart grymt! :D
Fin avslutning, även om de va tråkigt att de va slut sen.
Sedan tog det en stund innan man kom ut, det var ju typ 60 000 som skulle ut lixåm, haha.
Sedan så typ gick alla på gatan, stackars bilar :P Sedan blev man nästan påkörd av en spårvagn...:P
Sedan började övertalningskampnaj, pappa kör mej til hotellet, å nej den lyckades inte haha.
Man kunde tydligen inte köra runt å kolla läget där å han tyckte de va onödigt att vi skulle stå där i flera timmar. Har inte läst nått om att Robbie kom ut å hälsade på fansen den kvällen så de kanske var bäst så.
En sak som va väldigt kul var att de va typ sånadär vindseglare lr va de kallas å luftbalonger som var över ullevi och kollade. Och Robbie fick hela publiken å skrika Fuck off! till dom, haha.
Han tyckte man skulle köpa biljetter såklart.
En sak som va lite kass var att han rökte på scenen, fin förebild lixåm. Dessutom va de rökförbud haha.

Om han kommer till Sverige eller i närheten av Sverige igen så e de klart man ska se!
Jag ska se honom igen så e de bara! Haha!

Puss på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååååååh!!! Man blir ju tagen av att läsa det du skriver - hur underbart var det då att vara där?!! :p
Nånting enastående att berätta för "barnbarna" en vacker dag! ;)
(Jag skimrar fortfarande i lite grönt...*cåff*)

Sparkling sa...

Haha aa de får ja berätta :)
(förstår de ;))