tisdag, juli 25, 2006

Måndag i Sparkling's liv

Hallo där! Undra hur länge ja kommer hålla på att döpa mina inlägg till ...... i Sparkling's liv, haha.
Idag har jag iaf. först vaknat, gått upp, ätit en kall färskpotatis, gått och lagt mig igen, gått upp igen, duschat, chattat, ätit frukost framför tv:n, gjort i ordning mig och sedan åkt till Biltema för att köpa ramar och fotoalbum. Ska göra ett album med bilder på gbg, sthlm m.m. att ge till värdfamiljen.
Sedan åkte vi vidare till mamma och hämtade upp henne för att åka till Liseberg. Hade som så hänt förr glömt mitt lisebergskort men pappa hade sitt som tur var så jag lånade det.
Mamma hade tagit med sig en massa 1-kronor som vi spelade upp, och jag älskar att spela så det var riktigt roligt. Vann en liten toblerone (som vanligt haha), 2 påsar ahlgrens bilar, och 3 gosedjur på sånadär automater där man styr en grej som fångar upp gosedjur, haha ja nu förstår nog vad jag menar. Jag fångade upp 2små och en stor :) Kan ju vara bra att ha ifall de finns nåra småsyskon, små kusiner eller liknande i USA som man måste charma, hihi. Ska också ta med mig godiset jag vann :)
Vi käkade på en restaurang som hade sommarbufé, det var jättegott :)
Strax innan sex köpte vi lisebergsstrutar och gick och satte oss vid stora scen i väntan på allsången, vi hade tur som fick sittplats, tog nog nåra av de sista som fanns.
Att sitta och vänta var inte alls tråkigt, åt ju glassen först och sen visade de saker på skärmarna, t.ex. de ställde frågor så skulle man visa med fingrarna vad man trodde var rätt och så zoomade de in en/några med rätt svar. Och så zoomade de in kvällens snyggaste, sötaste, kärlekspar etc. Och fick åxå folk att pussas och kramas haha.
Själva allsången var rolig, det var kärlekstema så svenne&lotta och sandra&jimmy var där och körde solonummer, allsångsnummer och duetter. Och så var de nåra allsångs låtar med Lotta. De va mkt bättre låtar än allsång på skansen för där e de bara massa sånt ja inte kan haha.
Men på Liseberg var det t.ex. "I natt jag drömde" och "You're the one that I want".
Så tummen upp för allsång med Lotta :)

Fick en låda med scraapbook grejer som ja glömt hos mamma för ett tag sen, så de va som att få dom på nytt haha, de va bla. glitter och klistermärken :)

Nu ska ja äta något litet och göra iordning mig och sen kolla tv, e lite trött så kanske kan somna hyfsat idag.

Puss

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig dag du haft - blir nästan avis! ; )
*haggs*

Sparkling sa...

haha :)

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»