torsdag, maj 15, 2008

Mat, mat, mat

Anledningen till att inlägget om onsdagen är skrivit som om jag skrev det igår är att jag gjorde det hehe. Men skrev så många inlägg igår så jag publicerade i efterhand så därför publicerade jag det idag :) Men igår var la en bra dag i alla fall. Var och gymmade på kvällen och efter det blev det LOST och Big Love.
Idag har jag varit i skolan, hade basgrupp där vi fick skriva lite om vad vi tyckte om läsåret och förhoppningar inför 2an och sånt. Sen hade jag elevråd, vi fick besök av representanter från ett av de företag som är aktuella för att servera oss mat nästa år. Vi var och kollade på deras verksamhet i huset mittemot min skola. Det var väl både positivt och negativt. Negativt är att vi bara får ett alternativ och inte jätte mycket sallad, samt bara mjölk och vatten att dricka och bara knäckebröd. Jag skiter väl egentligen i drickat och brödet men salladen är negativt och även valmöjligheten. Det positiva är att man tar själv och får ta hur mycket man vill, för mig innebär det att jag slipper ha ris och pasta på tallriken som lockar mig att äta något som jag inte borde äta allt för ofta, jag får också påverka storleken på portionen bättre (har lätt för att lite väl stora portioner) samt att jag t.ex. kan börja äta fisk i skolan för jag kan ta flera gånger, som det är nu tar jag aldrig fisk eftersom man får för lite fisk. Det blir nog även skönt att slippa gå ur skolan för att äta osv. men visst är det en omställning. Vi får se vad som händer och vilket företag det blir, men så länge maten är god blir det nog mest positivt för mig.
Nog sagt om den saken, efter elevrådet gick jag och E och käkade, jag körde pulverdiet då eller inte riktigt pulver utan färdigblandad shake från naturdiet, det var gott, smakade typ oboy.
Men kommer köra riktig pulverdiet nästa vecka, ska byta ut lunch när jag är i skolan och ibland kommer jag nog byta ut middag eller så också. Har också köpt några av deras snackbars för att kunna tugga vid lunchen om jag känner för det, eller behöver extra energi på eftermiddagen. Sen kommer jag ha med mig frukt som vanligt och öven morötter, så det här ska nog gå bra.
Sen förra måndagen har jag bantat, och jag är stolt över mig själv, har hållt mig jättebra!
Ätit små portioner, inte ätit en massa på kvällen, ätit mer frukt och bara unnat mig lite extra gott på helgen. Nu kommer jag även köra pulverdiet i ca 2 veckor, fast bara byta ut 1-2 mål per dag. Snart är det helg och då får jag gotta till det. Inte överdrivet men lite. Skulle aldrig kunna banta om jag inte fick unna mig. Imånn blir det chokladgratinerad frukt om allt går som planerat. Ska dock försöka "spara" en dag så att jag kan ha till godo om det blir fint väder och vi vill åka och köpa glass. Jaja, om två veckor får jag i alla fall frossa i glass :) Man måste få frossa ibland helt enkelt. Nog tjatat om detta. Kom hem vid halv 1 eller nått sånt och har mest slappat sen dess. Men har i alla fall tvättat en maskin, varit och handlat + skrivt handlalapp till det och lagat lite mat och sånt. Imånn blir det plugg och gym och sen lite fredagsmys.
I helgen får vi se vad som händer, beror på vädret. Hoppas verkligen på fint väder på lördag så att man kan ha picknick i slottis lagom till gbg varvet. Prognoserna har varierat men det ser inte så lovande ut tyvärr. Men det blir hur som helst plugg.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: