fredag, maj 23, 2008

Bon weekend

Bonjour! Nu är franska provet avklarat, kändes som det gick bra men man vet aldrig.
Min franska lärare brukar vara rätt snabb på att rätta men kan tänka mig att hon prioriterar 3orna för deras betyg sätts tidigare, sen hade steg3 nationella innan oss och nationella kanske är viktigare vad vet jag. Men tror jag visade att jag har bra ordförråd och kan böja verb. Var lite tricky ibland med grammatiska regler och vet att jag fick nått fel i slutet på genitiv för hon sa att jag skulle titta igenom det. Sen skulle vi skriva en dialog om vägbeskrivningar och en om café och det kändes som det gick bra. Sen skulle vi översätta en apoteksdialog och det gick också bra.
Sen hade vi 3 hörövningar och 2 av dem gick bra och en rätt kass. Men men.
Hann med den buss som går en halvtimme senare än den jag brukar ta. Hade inte tänkt på att jag hann den skulle jag hinna se halva våra bästa år på gymmet, men det var ju perfekt. Så jag körde rätt hårt tempo på crosstrainern i ca 25min och sen lite styrka. Sen gick jag hem i det fina vädret, lite jobbigt med rätt tung tränings/skol väska. Sen har jag duschat, slappat och ätit.
Ikväll blir det väl fredagsmys med Fraiser. Känns som jag kan somna rätt tidigt. Måste plugga en del i helgen, jobba med uppdraget. Men inte idag, tycker jag haft nog med franskan och allt. Får väl se hur mycket plugg som kan hinnas imånn, ska kolla lampor till hall och badrum, kanske övningsköra får se. Åker sen till mamma, kanske äter middag där och sen blir det väl ESC på kvällen, måste se om det är några freakshows med hehe. På söndag blir det morsdag firande hos brorsan, men blir kanske inte förrän vid tre eller så, så då hinner jag plugga innan om jag går upp i tid. Sen nästa vecka blir det massa uppdrags plugg och på fredag blir det singstar&glass!
Snart sommarlov, skööönt. Snart malta, sjuuukt. Hehe.

Ha en skön fredag peeps!

Inga kommentarer: