söndag, maj 25, 2008

Helg med inredningsshopping, ESC och sol

Hej Hej =)

Tänkte berätta lite om helgen. I fredags slappade jag bara på kvällen, åt grillad kyckling mums. Och glass och supergoda jordgubbar på det.
På lördagen åkte vi och skulle kolla på lampa till badrummet. Jag vill ha en hallogenramp i mörkt träslag, utan eluttag som inte sitter fast i skåp/spegel. Detta verkar dock vara helt omöjligt, så jag får väl försöka hitta någon snygg som är med spegel *suck*. Trist när man inte blir helt nöjd, då går man ju och stör sig på det. Hittade i alla fall ett fint kakel, ska inte kakla om själva badrummet men det finns en ful platta mellan badkaret och väggen som döljer typ rören och på den ska vi lägga kakel. Ska ha sånadär små rutor eftersom det annars blir svårt att passa efter måtten. Hittade ett som var vita rutor och två olika blåa nyanser (har turkosa väggar), var inte så dyrt heller så det blir nog bra. Vi köpte även ny lampa till hallen eftersom den gamla gått i sönder, eller ja pappa pajjade den hehe. Vi köpte även sandaler och schampoo till mig.
Sen övningskörde vi, körde landsväg och övade på start i uppförsbacke. Sen hem och käka lite och sen slappa och packa. Sen åkte jag till mamma. Där blev det att slappa lite i kvällssolen och sen åt vi grillat, gott. Sen kollade jag och brorsorna på tila tequila, så sjukt program men kul.
Sen vart det lite glasklart och sen ESC. Freakshow säger jag bara haha, och lite segt. Hade varit lagom med 10-15 bidrag tycker jag. Tyckte om Island, Norge och Lettland. Rysslands bidrag var ok men inte jättebra. Trist att det inte gick bra för Sverige, gillar inte Charlotte så det var lite roligt ändå hihi. Men vart ändå förvånad att det inte gick bättre för många av låtarna var så tråkiga och hennes är ändå en sån som sätter sig på hjärnan. Från början satt hela familjen och tittade (5 pers + vovve) men i slutet var det bara jag och rikard som orkade sitta kvar hehe.
Vi kollade på hela poängsutdelning tjolahoppsan. Men sen var det sova som gällde.
Idag har jag slappat i solen mest hela dagen. Gick upp vid halv 12 och åt frukost ute.
Sen slappade jag i den grymt sköna solstolen och bläddrade i sköna hem. Sen var jag lite social med familjen vid utebordet och åt en tomatmacka. Sen packade jag och pluspappa körde mig och mamma till brorsan. Han skulle fixa mat eftersom det är mors dag idag. Men han hade även köpt kort,blommor och choklad. Hade gärna viljat få reda på det innan, då hade jag också köpt nått även om jag inte tycker om såna komersiella dagar. Han hade i alla fall lagat köttfärssås som vi åt utomhus, gott och härligt. Sen jobbar hans tjej på lejonet&björnen som gör typ världens godaste glass och dem hade typ 15 olika smaker i kylen hehe. Så jag åt typ 6 olika smaker eller nått, fast små kulor då. Gott det med. Sen kom hans tjej hem så vi umgicks lite med henne innan dem körde mig hem. Brorsan hade i alla fall gjort om i lägenheten, han hade i och för sig visat bilder på facebook men kul att se i verkligheten. Det var superfint. I sovrummet hade dem tapetserat i beige med mönstrad fondtapet och en ny låg sänggavel och vita skåp på väggen.
Och lite ramar och andra detaljer i lite gammal/orientalisk stil. I vardagsrummet hade dem en låg tv möbel i mörkt trät och en grå fondvägg, en ny stor svart tv och två små super söta paller, också i lite orientalisk stil. Sen hade dem lagt trä på "golvet" på balkongen, fin fint.
Efter att jag kommit hem har jag mest slappat framför tvn/datan samt rättat Fs bokrecension och letet lite recept. Nu ska jag strax sova.
Men ska lägga in dagens EFIT bilder först samt ta en macka av pappas nybakade bröd och kanske kolla nått avsnitt av The Hills för att varav ner.

Kram på er!

2 kommentarer:

niffin sa...

Men åh! Din brorsas lägenhet låter ju som jag vill ha det! (Jag får ta det som inspiration. ;)

L&B-glass... :P~~

Anonym sa...

hehe ja du får väl de ;)