torsdag, maj 22, 2008

Franska

Hallo! Imånn är det slutprov i franska så nu pluggas det för fullt! Vill så gärna ha MVG i kursen, är ju 100 poäng. Men känner att det finns inte så mycket jag kan göra nu för jag har pluggat en massa, så det får gå som det går. Kommer ha en stund på bussen samt en stund i skolan imånn att repetera. Förhoppningsvis så kommer de saker jag övat på mest och förhoppningsvis är det ganska stort så att man får många chanser att samla poäng. Det jag är mest rädd för är att det ska komma att man fritt ska skriva en dialog om apotek, handla i affär eller vägbeskrivningar, för det är jag urkass på! Vill hellre ha skriva om restaurang/café eller meny, vet att nått av dessa 5 saker kommer komma, det har hon sagt. Är lite skrajj för att det kommer komma massa luringar med grammatik och sånt, massa små ställen där man ska tänka på krångliga grammatiska regler och kombinera dem och sånt. Men det är helt sjukt hur mycket franska jag lärt mig på ett år jämfört med hur mycket spanska jag lärde mig på 4år. Ytterligare ett problem är att vi börjar senare imånn vilket totalt förstör min träning, gymmet har bara 3an,5an,6an och mtv och den tiden som jag antagligen kommer komma dit så kommer det bara vara kasst på tv. Man kan ju alltid hoppas att provet tar 45minuter så att jag hinner till våra bästa år men det lär väl inte hända. Men tar nog med mig träningskläderna och åker dit fast det är dåligt på tv.
Blir bara jobbigt at åka hem och sen gå ner när det e bra på tv. Får väl hoppas att musiken på mtv är bra eller så får jag ge på heder och samvete en chans, eller nått.

Idag har det i alla fall varit picknick men mer om det imånn! Imånn ska jag bara ta det lugnt och njuta av att franskan är avklarad, på lördag eftermiddag åker jag till mamma och på söndag sticker jag&hon hem till brorsan.

KRAM!

Inga kommentarer: