lördag, februari 28, 2009

Fredagstema; Oumbärligt

Veckans tema av fritturhjärtat är Oumbärligt.

Oumbärligt är ju självklart luft, mat, vatten, kläder, kärlek, familj, vänner, tak över huvudet, hälsan osv. men jag väljer att skriva mer om saker som är väldigt viktiga för mig.

Att fota är verkligen superviktigt för mig så kameran är definitivt oumbärlig! Jag älskar att fota, har fotat sen jag var liten med pappas kamera till en början och sen fick jag väl min första egna någon gång på mellanstadiet och sen dess har jag fortsatt! Kameran följer med överallt nästan och när jag glömt den vid tillfällen då jag tänkt ta med den blir jag rätt irriterad. Jag tror många förknippar mig med fotografering/kamera faktiskt, den är som en tredje hand nästan.

Att resa är något jag verkligen älskar. Jag älskar att planera resor, resa och se tillbaka på resor. Utan att få resa och uppleva nya saker och miljöer tror jag inte att jag hade mått speciellt bra. Det behöver inte vara långa resor, det kan räcka med att komma iväg några dagar. Det är så himla skönt att komma iväg! Jag gillat både skidresor, solresor och resor som mer är "komma iväg och se något annat" resor.

Värme är verkligen något som ligger mig varmt om hjärtat och är oumbärligt för mig. Jag mår oerhört bra av värme och solljus. Jag älskar att ligga i skuggan och läsa på sommaren eller bada i pool eller sjö. Jag älskar att kunna vara utomhus och slippa tänka på att klä mig varmt. Det är så skönt att gå i kjol och klänningar. Och att sitta ute och mysa på kvällarna och titta på vackra solnedgångar. Det är livet!
Att sjunga är något som jag får mycket ut av, det är verkligen oumbärligt för mig. Jag får utlopp för känslor på detta vis och älskar verkligen att sjunga. Det spelar ingen roll om det är i min kör, singstar med kompisar eller hemma för mig själv, jag älskar det!

Att njuta av god mat är oerhört viktigt för mig, det är en av livets största njutningar. Jag är tokig i desserter, kanske framförallt glass. En god måltid är verkligen något jag kan se framemot! Att få äta gott är oumbärligt för mig.
Måste berätta om ett litet irritationsmoment som dykt upp på sista tiden. Ibland får jag upp någon konstig sida som verkar höra ihop med google och så står det länken är bruten, vissa sidor kan jag alltså ibland inte komma in på för att "länken är bruten". Jag förstår inte alls vad detta handlar om och det är ett ganska nytt fenomen för mig. Mycket irriterande.

6 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Jag skriver under på alltihop! Även om jag inte reser så ofta som jag skulle önska...

Emmama sa...

Jag håller också med om allt! :) Och glassen ser ju så god ut! Ha en skön helg! :)

niffin sa...

Har du Googles toolbar? Isåfall kan det konstiga höra ihop med en inställning där. Tryck på verktygsmanicken>Alternativ>Verktyg för webbsökning> & bocka ur "Ge förslag på navigeringsfel". :)

Härliga oumbärliga grejer!

Taina sa...

Listan kan verkligen göras lång. Jag tycker också om resor, inte bara sk solresor, utan som du säger "att bara komma iväg". Planera, packa och sedan åka iväg! Just nu känns vår vistelse här fortfarande som en resa. Den har pågått i drygt ett år nu och vi upplever nya saker hela tiden! Kul!
Kram.

Mia sa...

Jag håller med om allt. Resa, njuta av god mat och fota. Håller med Emmama, glassen ser verkligen otroligt god ut. Nu får jag gå ner och se vad vi har i frysen!

Christel sa...

Kul med Singstar, det har vi inte gjort på någon månad, det får vi allt ta och damma av. Ja, jag vill leva la dolce vita!!! Fina bilder!