lördag, februari 21, 2009

There is a feeling in my soul

Hallu! Igår började dagen med ett besök hos kuratorn, efter detta gick jag hem och bakade muffins. Sen försökte jag ta en tupplur men det gick inte så bra men vilade i alla fall. Sen blev det dusch och sånt samt mat och sen var det dags att bege sig på filmkväll. När det var dags att se Zodiac var det ingen som kunde hålla käften haha så det gick inte så bra, men vi hade roligt ändå och lite senare såg vi Patrik 1,5. Det blev även en liten promenad, och jag köpte marshmallows som jag och Johanna "grillade", dock blev det rätt många kvar som jag kanske glömde där haha.
Kvällen innebar även att Johanna bet mig i fingret pga. en kanelgiffel haha. Är lite ömt och typ en blåsa, kollade på sjukrådsgivningens hemsida och jag skulle tydligen tvättat såret med tvål och vatten, detta gjorde jag inte haha. Dock var det ingen risk för stelkramp däremot kan jag få typ infektion om hon hade nån typ gulsot, men det tror jag inte att hon har. Men om det börjar göra mer ont, svullnar mer eller blir varigt ska man gå till läkaren. Men egentligen borde man ju få bakterier i ett skärsår också för knivar och sånt är ju inte helt rena så jag känner mig inte speciellt orolig. Hade ganska roligt åt det hela =) Kom i alla fall hem vid två och somnade väl vid tre. Blev dock rejält rädd när jag var på väg hem, en kille som såg lite skum ut betedde sig som om han försökte gå ikapp mig, kände mig jagad helt enkelt. Först slog jag in hemnumret i mobilen men insåg att om han överföll mig så hjälper inte det ett skit för jag kommer inte hinna ringa, väcka pappa och säga nått. När han började närma sig mer och jag blev riktigt rädd så ringde jag Johanna eftersom jag visste att hon var vaken. Killen fortsatte dock gå ikapp mig och när han var riktigt nära svängde jag av på en parkering och han gick förbi mig. Förmodligen hade han väl inte tänkt överfalla mig utan ville la bara hem fort men jag blir så ARG. Jag tror de flesta killar vet att tjejer är rädda när de går hem ensamma i mörkret, hur fan tror dem att det känns om någon som är dubbelt så stor som en själv och kille dessutom försöker gå ikapp en?
Jävla idiot rätt ut sagt, hur kan man ha så bråttom att man inte kan sakta ner eller typ stanna upp i 10sek, för det hade räckt för att minska min rädsla en hel del! Jag tycker faktiskt det är respektlöst! Så om någon kille läser detta, är det en ensam tjej i närheten av er och hon dessutom börjar gå fort och tar upp mobilen så stanna upp eller sakta ner eller ta en annan väg om ni kan! Min pappa säger att han aldrig tänker på det där för att han inte ser sig själv som någon som skulle överfalla nån men det vet ju inte tjejen. Vet att en del killar säger att dem typ vill gå ikapp för att visa att dem inte är farliga, bad idea säger jag bara! Jaja, nog om detta.

Idag har jag övningskört i snön, gick rätt bra. Körde motorväg utan några problem direkt. Snart bär det av till brorsan för middag, pestotorsk står på menyn tror jag =) Han tyckte väl inte det var så himla kul att jag inte äter nött&fläsk kött dock haha. Imorgon har jag inga planer, kanske träna, får se.

Hoppas ni får en trevlig kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas verkligen ditt finger blir bättre! :O Dumma gubbe btw.

Sparkling sa...

blir det nog =) ja dumma jävel!