fredag, februari 06, 2009

Fredagstema; Väskor

Dagens fredagstema är Väskor. Jag orkade inte ta några bilder så ni får nöja er med gamla =) Den väskan jag använder mest är en "vardagsväska", den har massvis av plats och man behöver inte hålla den utan hänger den snett över axeln. Den är väl använd och skymtas på många bilder på mig. Den börjar dock ge upp, bandet kommer nog snart gå av vid fästet och ytan har börjat spricka och ramla av. Dags för en ny alltså!


Denna väskan är väldigt snygg men inte lika praktisk då man måste bära den. Den har användts en del och kanske borde jag börja använda den mer igen.

Denna väska är min följeslagare vid utgång, perfekt att ha när man dansar och rymmer det viktigaste som mobil, kamera, pengar och läppglans. Den är ganska diskret så funderar på att skaffa en till kanske lite glittrig eller nått som man kan ha när man har mer diskreta kläder på sig.
Sen har jag även en silvrig väska som man hänger snett över axeln, hittade ingen bild på den. Den är ganska stor men inte lika stor som den bruna vardagsväskan. Blev helt kär i den väskan och köpte den trots att den var lite för dyr för en snål person som jag haha. Köpte den på en outlet i USA, kommer dock inte ihåg märket för tillfället, inget jätte känt märke mig veteligen. Väskan används en del men borde nog börja använda den flitigare.
En annan väska som jag tycker mycket om är en grön med rosa prickar, jätte stor är den och hängs på axeln. Det är den perfekta strand/utflykts väskan! Fick den av en vän i USA i julklapp förra året och i somras användes den väldigt mycket, man får ner hur mycket som helst!
I övrigt har jag inte så mycket väskor, kanske någon mer. Köpte en svart, ganska liten för ungefär ett år sen, en sån man hänger lite sött på axeln. Den gick dock sönder ganska fort, dragkedjan pajjade. Skulle vilja ha en liknande igen samt en ny vardagsväska och ytterligare en party väska.

Andra fredagsbloggare; fritturhjärtat, strandmamman, Annika, Marianne, Desiree, Petra.

3 kommentarer:

Taina sa...

En liten chic väska när man är ute och dansar bör jag också skaffa mig. Smart!
Trevlig helg:)

Anonym sa...

Väskor är bra saker! :)

Petchie75 sa...

En liten partyväska behöver jag också - det var länge sedan jag var ute och dansade men om några veckor ska jag ut i Köpenhamn och då behöver jag en riktig snygg väska!
Väskor kan man nog aldrig få för många av... Och man ska inte göra sig av med väskor heller, om de inte är sönder, för helt plötsligt är de moderna igen!