måndag, februari 02, 2009

Min helg

Min helg började med en jätte skön fredagskväll. Pannkakor och slappande framför tvn, perfekt.
Lördagen började med frukost och dusch och sen var det dags att övningsköra. Det gick bra, vi övade på motorvägskörning och lite landsväg. Sen åkte vi till IKEA där det blev en hel del köpt samt en fika. De stora sakerna vi köpte var en ny skrivbordsstol (sitter i den nu, super skön!) samt ett soffbord till mig. Det är lagom stort och svart, passar väldigt bra in då jag har svart cd-hylla, tv bänk och svarta vägghyllor. Var väldigt billigt vilket var ett krav, ska ju bara ha det i 1½ år typ, eller förmodligen. Vart faktiskt ännu nöjdare med det när det väl var på plats för det passar jättebra in och ser inte så klumpigt ut som jag trodde. Köpte även små saker som kuddar, vaser, plast blommor och lite till. Efter det var det hem och äta middag och göra sig i ordning. Sedan var det förfest hos Gisela. Vi fick gå från tåget vilket var kallt, brr. Blev ett besök på ICA på vägen där det bl.a. inhandlades choklad till mig =) Förfesten bestod av mycket singstar.
Sedan åkte vi in till stan och tog oss till Haket. Där var det The Killers kväll. Vi fick köa en liten stund men sen kom vi in och shotsen kostade 20kr :) För mig blev det två shots och sedan blev man också bjuden på en drink =) Det var ganska kul, men svårt att dansa till musiken. Det slutade med att vi drog på hemma fest istället, i en student korridor. Jag och Matilda var ganska dragna och roade oss med att pratade engelska på vägen dit och även göra ett litet vad om att "reagga reagga". Väl där blev vi bjudna på min favorit xider och kvällen slutade bra för min del tack vare en viss "Justin Timberlake". Sedan försökte vi komma in på Haket igen, lyckades inte då det var för nära stängning så det blev BK. På bussen hem var jag sjukt trött och somnade nästan.

Söndag ägnades åt att sova och sedan gå på yoga, sedan var det väll en ganska slapp tv-kväll med NIP/TUCK.

Idag har jag inte gjort så mycket vettigt, städat ut julen lite haha, sen jag vet. Spanade in det nya programmet "Familjen Annorlunda", fattar inte varför man skaffar 10 barn. Inte för barnens skull är min åsikt. Tycker barn behöver lite mer tid och uppmärksamhet + att de äldre syskonen inte bör bli extra föräldrar åt sina små syskon. Men alla har olika liv så det får man ju respektera. Jag vill ha många barn, men 4 eller 5 är många för mig.

Jaja, godnatt!

2 kommentarer:

Batteris/Beatrice sa...

10 verkar många!!! :S

Anonym sa...

Helgen var kuuuuul! :D