torsdag, februari 19, 2009

Fredagstema; Kaffe

Eftersom jag var sen med fredagstemat förra veckan tänkte jag vara tidig denna vecka :) Klockan är över midnatt så det är faktiskt fredag, veckan har gått fort! Veckans tema av fritturhjärtat är Kaffe.

Jag har väl tidigare alltid tyckt att kaffe är äckligt och det ska jag aldrig börja dricka. Men för kanske 1½ år sen eller lite mindre började jag tycka att det var rätt okej. Drack en del i skolan, en del hemma och började ta en latte när jag fikade på stan. Men i höstas märkte jag att min mage mådde inte så bra när jag drack kaffe, kan inte påstå att jag fick ont i magen men det var ingen skön känsla i alla fall. Kan ju bero på att jag då var stressad och inte mådde så bra i övrigt, kanske kommer jag testa att det igen längre fram då jag mår bättre, jag kan fortfarande vara sugen på det ibland. Bjuder i alla fall på några kaffe bilder jag tagit tidigare i år.



9 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan ju för all del vara mjölken i kaffet som är boven... Men jag du har mitt djupaste deltagande, stackars du, som inte kan dricka kaffe...

:)

Fritt ur hjärtat sa...

Jag är absolut storkonsument av kaffe, men får ont i magen. Hos mig är det magkatarr som är problemet, men mitt behov av kaffe är så stort att jag väljer magont..Tur det inte är jämt. DIna bilder var så fina att jag nog måste sätta på en kopp, ekologiskt så klart:-)

Annika sa...

Jomen det är nog en klassiker det där med kaffe och magont. Inte kul.
Fina bilder har du att visa oss iallafall! Jättefina!!

Mia sa...

Det ser gott ut och luktar gott men smakar illa! :-) Blir sugen på fika när jag ser dina bilder!

Emmama sa...

Trist att du blev dålig av kaffet och det verkar vara väldigt vanligt.. det är kanske inte så nyttigt med kaffe men tyvärr tycker jag det är väääldigt gott. Trevlig helg, kul att hitta hit!

Anonym sa...

Just det där med att magen sa ifrån fick mig att gå över till snabbkaffe. Då slipper man det besväret, men det är ju under förutsättning att man gillar kaffet!
Sista bilden är fin, jag gillar verkligen espresso!

Taina sa...

Tråkigt med magont. Då ska man nog låta bli. Du får lukta på doften av nymalda kaffebönor istället. Ha en bra helg.

Västmanländskan sa...

För en kaffeälskare så ser dina bilder superhärliga ut!

Stookiglia sa...

Mmmmm!!! Vad gott med kaffe! Blir så sugen av dina bilder :)