fredag, januari 19, 2007

Don't be so hard on my emotions

Allu =)
Blev en promenad i slottsskogen som planerat, lite kallt dock. 40 minuter ungefär blev det, men skulle inte vilja gå där själv, creepy.
Hittar inte min stegräknare, så irriterande för jag var så säker på var den var, nackdelen med att städa är att man flyttar på saker, hihi.
Och pappas stegräknare var trasig så när vi var på ICA skulle vi köpa en ny som skulle visa kcal förbrukningen åxå, men dem var tillfälligt slut så jag får vänta några dagar.
När vi ändå var i stan så åkte vi till MediaMarkt och köpte en laddare till min mp3, så man kan ladda den även när man inte har tillgång till dator, bra bra.
Sen kolla vi in ett potensiellt (stavning?) övningskörningsställe.
Pappa klagar på att de blir mkt dyrare när jag följer med och handlar hihi, men ja köpte bara lite choklad å aftonbladet denna gången!
Så jag tror inte på hans påstående ;)

När vi kom hem fick ja skynda mig att göra köttfärssås, gjorde en GI köttfärssås som väl ska vara lite nyttigare då, förutom de klassiska ingredienserna köttfärs, krossade tomater och lök så var det även morötter, stjälk selleri och rödvin, och gott blev det! Missade första kvarten av brandvägg, och fick något senare springa och hämta en tallrik köttfärssås som avnjöts med vitlöks baugette.
Brandvägg var väldigt bra, precis som boken men pappa tyckte att jag borde sagt att den var i 2 delar haha, jag vet inte ens när nästa del sänds och dem sa inte det när eftertexterna rullade! Dåligt!

Nu blir det lite tv och sen sömn. Imånn blir det bio (The Departed), och sedan tacopaj hemma hos oss (vegetarisk lasange för bror). I övrigt får vi ser vad som händer, de snackas om snökaos men det vill jag inte ha, för jag vill övningsköra!!

Puss&Kram!

3 kommentarer:

niffin sa...

Nu blir jag sugen här mitt i natten..! :P Vitlöksbaguette...

Aradil sa...

Den där köttfärssåsen lät inte så dum :P

Här vräker det ner just nu, hoppas ni klarar er bättre ifrån snöovädret.

Anonym sa...

niffs: hihi :P
Aradil: ne de va den inte heller :P
här e de vitt nu