torsdag, januari 18, 2007

Beslutsångest

har man lite lätt....
Ska berätta om min dag så förstår ni nog varför.......
Hade först svårt och bestämma mig för vilken buss/vagn jag skulle ta till stan hittade ingen tid och väg som riktigt passade ihopmed mina planer, men sen i duschen kom jag på att jag var tvungen att köpa schampoo och lotion så då gjorde det inget om jag blev lite tidig kom jag på.
På väg till bussen blåste det och regnade, inte så kul.
Sen funka inte mitt busskort och då skulle chauffören testa och då fråga han om ja skulle ha 1 ja ba nej 3 han bara jasså eller nått sånt (1 är om man räknas som barn å ska åka inom en kommun, 3 e om man räknas som vuxen och ska åka inom 2 kommuner), han fick det iaf. att funka men råkade trycka på 2 haha, jaja bra för mej ;)
Missade min vagn i stan och det var KALLT att vänta, dessutom insåg jag att ja inte skulle hinna te nordstan så jag fick förlita mej på att dem hade mitt schampoo på Lindex, och de hade dem! Tur!
Sen gick ja te vanilj och han inte ens bestämma mig för vad jag ville ha innan pappa dök upp, jag tog iaf. en grov fralla som var mkt god och ett grönt te som hette södra vägen, gott gott.
Sen bar det av till att möta mamma och besöka det första gymnasiet, det öppna huset hålldes i en systerskola och bredvid de lokaler som ska bli den nya skolan. Fick ett oerhört positivt intryck, och tänkt att gå bara 5min från vanilj och alla butiker....hihi.
Sedan bar det vidare till kunskapsgymnasiet men dit följde mamma inte med.
Där gick vi på 2 olika infomöten, kollade runt lite (3e gången jag var där så det kändes änna som jag hittade haha) infomötena var lite olika de som varit innan, fick ställt lite frågor och det var positiva svar, sen fick ja reda på att skolan inte ska flyttas vilket innebär att om ja går där kommer ja gå i samma hus och även äta lunch på samma ställa som min kära vän Thina. Skolan ska bli lite större, ca 300elever nästa år och då blir det 3 våningar! Mycket springande i trappor då men samtidigt mysigt, massa smårum har dem åså.
Så nu vet ni varför ja har beslutsångest! Men ja man kan väl säga som så att om ja måste välja redan nu å inte kan vänta till april så blir det kunskapsgymnasiet, där jag redan har en plats (det vi besökte sist).
Pappa tror att arbetssättet passar mig och det tror väl jag med, men dem har lite tunt med ämnen på individuella val får sätta mig ner och räkna lite på det, och nån nackdel måste ju alla skolor ha annars e de ju för bra för att vara sant.

Efter gymnasie besöken bokade vi en tid för gyminstruktör för mig, blev inte förräns i vecka 7 tyvärr, men men.
Nu blir det hårdträning fram tills v.6 då det blir skidresa.
Box, step, mkt styrka och en del promenader är planen. Stegräknare blir det nog åxå, bra motivation nämligen.
Finns tydligen såna där man ser kcal förbrukningen, och det är ju en grym morot men samtidigt så kostar väl dem en del kanske.
Jaja, fokus på benen blir det iaf. och intensivt, en riktig rivstart för kommande gym träningar!

Sen har jag gjort vegetarisk lasange, mums!
Igår bakade jag grova frallor utav detta recept Rågbullar (det första).
De blev väldigt goda och mättande!

På Lördag blir det bio ( The Departed) med pappa, brorsorna och svägerskan.
Trevligt =)

Kram på er!

2 kommentarer:

niffin sa...

Vilken intressant dag!! :P (Bård - nåw wäj!) God mat också. ;)

Aradil sa...

Rågbullarna såg spännande ut. För det var dom med apelsinmarmelad i om jag fattade rätt?

Lycka till med träning och beslut!