torsdag, december 02, 2010

Dag 2 - Min första kärlek

Min första kärlek
Ja vem var då min första kärlek? Det är ju lite relativt och egentligen finns det väl två kandidater.
Den förste hette Mick och det var väl ett distansförhållande kan man säga, jag gick väl i 3an och vi träffades genom en granne till mig som var hans mormor. Han kom från Halland och jag frågade chans via brev.
Jag fick ett positivt svar, en lapp formade som ett hjärta med massa hjärtan på, har fortfarande kvar det någonstans. Vi höll väl varandra i handen på sin höjd :)
Den andra kandidaten hette Oscar och vi blev kära när jag hade bytt skola på vårterminen i fyran.
Det var ganska mycket puppylove på det tror jag, vi blev i allafall ihop och var la det i typ två-tre månader. Jag minns att jag var väldigt kär och att en av mina lärare tyckte det var väldigt roligt när vi pussades. Han var också min första kyss så vi får anledning att återkomma till honom. Men ja, det var väl en ganska trevlig romans med mycket fjärilar i magen. Lite drama också och sen slutade det väl inte så himla bra, men det var en del fina stunder i alla fall :)
Jag tror jag låter er bedömma vilken av dessa som ska räknas som min första kärlek!

Inga kommentarer: