söndag, december 05, 2010

Dag 5 – Min bästa vän

Jag vill inte peka ut en person och säga att detta är min allra bästa vän för det är väldigt svårt att göra, sådant går oftast i perioder. I olika delar av livet har man olika mycket gemensamt med olika människor. Men jag har i alla fall tre personer som har varit väldigt bestående i mitt liv so far och som jag är väldigt tacksam över.
Linn - vi har varit bästisar sen vi var små, vi började i samma klass när vi var 5. I fyran så flyttade vi men kontakten höll vi och vi hälsade på varandra. Vi känner varandra utan och innan och bråkar väldigt sällan. Vi har väldigt roligt ihop och Linn ger mig mycket trygghet. Jag känner mig väldigt hemma hos henne och tycker mycket om hennes familj. Jag har svårt att tro att jag inte kommer ha Linn med mig genom hela livet.
Carita - Min fina älskade "syster" som har hållt mig i handen sen jag var i tioårsåldern. Carita har gjort så mycket för mig, hon har lärt mig så mycket, stöttat, lyssnat, gjort mig till den jag är idag. Carita kommer alltid att finnas i mitt liv, hon är min familj och betyder så oerhört mycket. Vi känner varandra så bra och det tror jag märks när utomstående är med oss :)
Johanna - Jag och Johanna har känt varandra sen småbarnsavdelningen på dagis och gick genom större delen av grundskolan ihop. VI har umgåtts intensivt i perioder av våra liv, men nu är vi väldigt tajta och umgås i samma kompisgäng. Johanna känner mig oerhört bra, vet hur jag funkar vilket i många situationer är väldigt skönt. Vi har väldigt skojj ihop! :) Vi är på många sätt olika men vi kompletterar varandra bra tycker jag. Vi kommer bli gamla ihop, det tror jag allt ;)
Jag har givetvis fler fina vänner som jag hoppas på en livslång relation med och som betytt oerhört mycket för mig, ingen nämnd ingen glömd.

Inga kommentarer: