tisdag, december 07, 2010

Dag 7 – Min tro

Jag kan inte påstå att jag har någon direkt tro, jag är väl fortfarande medlem i svenska kyrkan men jag har ju inte valt att bli medlem och jag är inte konfimerad. Jag har väl haft lite olika andliga idéer det senaste åren men inte riktigt hittat rätt tror jag. Vi får väl se vad som händer i framtiden. Någon traditionell religion tror jag inte att jag kommer tillhöra men man vet aldrig. Men det är ett intressant ämne det där med religion, tro och andlighet. Av de stora religionerna är det väl buddhismen som tilltalar mig mest. Jag respekterar allas tro och tycker det är ett intressant samtalsämne. I juletider är det mysigt att gå i kyrkan och jag kan nog tänka mig att gifta mig i en kyrka. Det var väl det jag hade att säga om tro.

Inga kommentarer: