måndag, december 20, 2010

Dag 19 – Mitt favoritminne

Mitt favoritminne..gud vad svårt! Jag har många fina minnen men att välja ut bara ett sådär, det är svårt!
När vi hämtade min första hund - Fanny, när jag tog studenten, supén när vi slutade nian, arvikafestivalen, diverse semestrar och resor, fina stunder med familj och vänner...ja det finns massor ju!
Men jag tror att jag väljer att berätta lite om studenten eftersom jag faktiskt inte gjort det i bloggen än vad jag minns!

Studentdagen började TIDIGT på morgonen, men jag var så förväntansfull att det var inte allt för svårt att hoppa ur sängen. Fixade mig och sedan var det dags att åka, pappa körde och vi hämtade upp två klasskamrater på vägen. Vi skulle på champagnefrukost på andra sidan stan. Det var lite trixigt att hitta men vi lyckades, och väl där möttes vi av andra förväntansfulla mössklädda klassisar :) Vi åt frukosten ute på balkongen och hade en jättefin utsikt, det var lite kallt men vi var nöjda ändå. Frukosten var lovely med massa gott bröd och stooora jordgubbar. Ja, champagnen var ju inte helt fel heller såklart.


Efter att vi skålat, ätit, skrivit i varandras mössor och fått besök av våran klassföreståndare så var det dags att hoppa in i ett gäng bilar och åka in till skolan för att börja den högtidliga dagen på riktigt! Väl där så hälsades vi välkomna av alla lärare och så fick vi gå upp och fotograferas. Efter detta så var det lite dötid om jag inte minns fel, vi hejjade på andra skolkamrater och så blev det lite mer mösskrivning. Sedan hade vi klassamling med vår klassföreståndare och våran engelska lärare. Våran klassföreståndare gav alla ett litet råd, till mig sa hon att jag skulle fokusera på det roliga i livet typ :P Inte vara så överambitiös utan mer bry mig om min hälsa :) Hon hade helt rätt :) Sedan hade hon också gjort en powerpoint med en slide för varje person, den hade bilder från ettan, som vi tog på typ första dagen för att lärarna skulle kunna öva på våra namn. Den hade även lite grejjer som hon förknippade med oss. På mig var det bl.a. en röd väska haha :) Har nämligen en röd handväska som jag använde mycket sista året i gymnasiet. Vi fick även cider och ja hade det allmänt trevligt helt enkelt. Det var känslosamt!


Sedan var det dags för lunch! Vi satt klassvis och fick äta från en god buffé. Mycket lyxigare än den skolmat man var van vid :) Under lunchen hölls det tal, det delades ut stipendier m.m. Det var lite sorgligt och man kände att slutet var nära hehe. Sedan sprang vi runt lite, sa hejdå till lärare, kikade ut på folkmassan som väntade. Tiden gick så snabbt här! Sedan var det dags att bege sig ut i trapphuset, lite vemodigt faktiskt. Men vi höll igång i trapphuset med sånger och ramsor och så. Sedan började utspringet, vi sprang ut klassvis och våra namn lästes upp samt låtar som vi valt spelades. Jag hörde varken mitt namn eller låten haha, man bara skrek och jublade och hoppade. Sedan var det dags att leta efter sin familj, jag hade sett mina vänner från fönstret så jag visste ungefär vart jag skulle som tur var, för det var svårt i folkmyllret.




Efter massa kramar och mycket posande framför kameran var det dags att hoppa upp på flaket. Innan jag hoppade på fick jag en liten vattenpistol av en tvåa, roligt var det att skjuta vatten på polarna tyckte jag :) Det såg nog ganska roligt ut med lilla mig på flaket, jag nådde typ inte över skyddsstaketet nämligen haha. Flaket var i alla fall sjukt kul, lite av en dröm, något man vetat att man skulle göra sen man var liten. Vi skrek och sjöng och drack och hade det allmänt kul! Sedan blev vi avsläppta vid poseidon, där vissa valde att bada, dock inte jag! :P Sedan kom Carita&Fredrik och hämtade mig så jag fick åka bil hem. När vi började närma oss hemmet så vevade jag ner rutan och försökte få lite glada miner av folk som gick bredvid vägen, det gick dock inte så bra haha. Sedan kom jag fram till mottagningen där familj och vänner väntade.






När jag kom fram till mottagningen så minglade jag och sprang iväg och fotades lite av Mattias och tog emot gäster när de kom :) Sedan var det dags att gå in och äta, vi hade en stor buffé varav det mesta var från catering, mums var det! Jag åt en massa haha :) Gällde ju att ladda inför kvällen. Eftersom pappa inte ville hålla tal så höll Carita tal, gulligt var det :) Efter maten så blev det även tårta och presentöppning.
Jag fick en massa fina presenter, t.ex. Thomas Sabo armband med fina berlocker till, en get som heter Antonia som bor i Zambia, inramad bild från min studentbal, martiniglas, ljusstakar, en laptop (fick den dock senare men visste att jag skulle få den), pengar m.m.









När gästerna började droppa av så var det dags för mig och mina vänner att bege sig till lägenheten för att göra mig redo för studentfesten! Jag bytte om och sen kom Frida och sminkade mig, Ellie fick locka mitt hår! :) För att jag skulle hinna få upp berusningen innan det var dags att gå på krogen och betala dyra pengar för alkohol så fick mina vänner servera mig diverse shots haha, tror mamma blev lite orolig där. Jag fick även i mig lite mat och sedan var det dags att sticka in till stan. Väl där inne så mötte jag upp några klasskompisar och sedan gick vi till krogen där festen skulle hållas. Vi kom in ganska snabbt och hängde av oss. Sedan satte vi oss ner och babblade och skålade och hälsade på alla våra skolkamrater som droppade in. Sedan var det dans, tequila-shot, lite fyllesamtal, kramar med lärare och kompisar...ja en mycket lyckad festkväll helt enkelt :) Roligt att se sina lärare i en annan situation! Och även se en hel del skolkamrater på örat ;) Sedan var det en mycket glad Antonia som hoppade in i bilen hem och som sedan somnade med datorn framför mig i sängen haha. Gott sov jag även om jag inte alls hade varit så trött under dagen som jag hade befarat!




Eftersom det tog ganska lång tid att skriva detta inlägg så blev det en dag försenat i julkalendern :)

Inga kommentarer: