torsdag, december 02, 2010

Dag 1 - Om Mig


Om Mig
Ja, vem är då jag? Snart 20år och boendes i en bostadsrätt utanför Göteborg. Antonia är mitt tilltalsnamn och jag kallas även för Tictac, Tic och Tictonia. Mitt smeknamn har ingen vettig förklaring men av mina närmaste vänner så är nog Tictac vanligare än Antonia. Och jag protesterar inte.
Jag pluggar Event Management, en tvåårig högskoleutbildning där man lär sig det mesta inom Event ämnet, t.ex. projektledning, marknadsföring och logistik. I framtiden skulle jag vilja driva ett eget företag med fokus på event i form av bröllop, privata fester och kanske konferenser.
När jag inte pluggar så umgås jag mycket med mina vänner. Jag tycker även om att skriva, läsa, shoppa, titta på tv, sitta vid datorn, läsa inredningstidningar och Fokus, pyssla, baka, laga mat...
Jag spenderar en hel del tid med att läsa bloggar, några av mina favoriter hittar ni i vänsterspalten.
Spenderar även en del tid på www.ciao.se/reg.php?FriendId=5311268.
Som sagt bor jag i en bostadsrätt, ca 20min från Göteborgs city. Jag bor med min pappa och ett gäng fiskar fördelat på två akvarium. Vi har en fyra så det är gott om plats. Mitt intresse för inredning avspeglar sig i lägenheten. Mitt badrum går i turkost och lite mörkbrunt, hallen går i lila. Mitt rum går i rött och svart med lite lila. Förtillfället håller vi på att renovera vardagsrummet som ska få en vacker fondvägg med en mintgrön tapet. Och ja, en inredningsblogg är något som jag skulle vilja ha när jag får tid.
Som person är jag positiv, påhittig, mogen, lite kontroll freak, icke-pedantisk, kramgo, omtänksam...
Ja, det var lite om mig det :)

2 kommentarer:

Thina sa...

Du glömde ju Kundvagn! :(

Sparkling sa...

ojdå sorry!