lördag, december 11, 2010

Dag 10 – Det här får mig att gråta

Jag är en ganska känslomässig människa och har stundtals lätt för att gråta. Hur lätt beror lite på vad det handlar om. Nuförtiden gråter jag mycket oftare och lättare när jag är arg och förbannad än ledsen. Blir jag arg så kan det verkligen spruta. Har jag ångest eller är nere så har jag svårare att gråta även om jag vill, för det är skönt att gråta. Om jag är ledsen behövs det faktiskt ofta lite alkohol för att det ska trilla tårar nuförtiden tyvärr. Sen beror det på vilka personer jag är med också, i vissa personers sällskap så är det lättare att det börjare droppa salta droppar. Att tänka på att nära och kära kommer dö och liknande kan också få mig att gråta. Vissa böcker och så gråter jag till men det är ganska sällan, oftast är det när igenkänningsfaktorn är hög. Suammasumarum är att om man vill se mig lipa ska man nog göra mig riktigt jävla arg för då kommer det förmodligen spruta! :P

1 kommentar:

niffin sa...

Vilken underbar julkalender! ♥