fredag, december 24, 2010

Dag 24 – En första

Denna hade jag lite svårt att tolka....en första kan ju vara lite vad som helst. Som tur var hände det något igår som gjorde att jag visste precis vad jag kunde skriva om!
Igår blev jag nämligen faster för första gången! Det är mitt första syskonbarn :)
Hon är helt ljuvlig såklart, har ju bara sett bilder men hon är såååå söt! Ella ska hon heta och hon var 48cm lång och vägde runt 2600g när hon föddes natten till den 23 December. Vi är alla ganska glada att hon inte kom på julafton :) Det känns väldigt konstigt att det kommit ett litet nytt liv som jag är släkt med, jag har ju inga yngre syskon eller yngre kusiner och inga kusinbarn så detta är första gången för mig som det kommer en ny liten människa som jag är släkt med! Det känns lite surrealistiskt. Det känns också konstigt att hon nu har sin födelsedag den 23e då jag sen långt tillbaka alltid fira jul med antingen mamma eller pappa då jag har skilda föräldrar. 23e December fick just en helt annan innebörd. Men en väldigt bra sådan :)

Nu återstår det bara att önska er alla en ritkigt God Jul!

1 kommentar:

Stookiglia sa...

Vad kul att du har blivit faster!!