fredag, december 31, 2010

Årskrönika 2010

Hej!
Hoppas att ni har haft det bra under julen, ätit en massa gott och tagit det lugnt! Kanske fått några fina presenter?  Jag har haft det super, fick ju en brorsdotter den 23 December så det var ju den bästa julklappen. Men jag fick även lite annat skojj, de mesta visste jag om och har valt ut själv. Av pappa fick jag en bokhylla, en klädställning, ett påslakanset, en vägghylla, 6 champangeglas, photoshopbok samt en ny mobil. Eller ja han hade slått in en gammal 3310 och skrivit att jag fick välja en mobil på mellandagsrean :) Av min bror och hans tjej fick jag en fotobok och ett fint halsband.
Jag och mamma hade varit och shoppat innan jul så av henne fick jag en del kläder.
Min kusin hade även gjort en jätterolig grej, när vi var små fick vi nämligen alltid marsipangrisar på jul av morfar som var konditor, så nu hade min kusin köpt marsipangrisar för att föra traditionen vidare, jättefint! Blev lite rörd av det faktiskt :)
Givetvis har jag ätit en massa gott och njutit av ledighet. På juldagen blev det utgång, min första juldags utgång faktiskt. Vi hamnade på en fest strax utanför centrum och stannade där ganska länge, sedan vinglade vi in mot stan och efter att ha frysit lite så kom vi in på ett ställe och var där tills runt halv fyra. Mycket rolig kväll även om jag mådde mindre bra dagen efter haha.
Men nu ska jag sluta svamla och istället presentera min årskrönika för 2010!
Hoppas att ni har haft ett riktigt bra år och att ni får ett ännu bättre 2011!
Gott nytt år!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag blev faster. Hade två fester hemma hos mig med kort mellanrum. Var hemma ensam under typ en vecka.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Minns inte om jag hade något.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Inte för första gången men annars ja.

4. Dog någon som stod dig riktigt nära? Som tur var inte.

5. Vilka länder besökte du? Tråkigt nog bara England. Väldigt lite för att vara mig hehe.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011? Mer resor och mer nya upplevelser kanske. Och en längre sommar och mindre stress :)

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? Kommer alltid minnas min student den 4e juni. Kommer nog alltid minnas min första dag på högskolan också, den 31e Augusti.

8. Vad var din största framgång 2010? Jag tog studenten med betyg som jag är väldigt nöjd! Jag kom även in på den högskoleutbildning som jag ville.

9. Största misstaget? Jag vet inte, försöker att ej ångra saker.

10.Har du varit sjuk eller skadat dig? Bara det ”vanliga” som förkylningar, influensa och sånt.

11. Bästa köpet? Hm...Egyptenresan förhoppningsvis :) Biljetten till arvikafestivalen.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Hm…vet inte riktigt faktiskt. Gjorde nog inget jättedyrt vad jag minns men Egyptenresan betalades ju iår. Annars mest kläder och sådant :)

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Studenten definitivt! Arvikafestivalen var också väldigt skojj!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Riverside – Sidney Samson
Skaka rumpa med Sean Banan
Memories med David Guetta och Kid Cudi
We no speak americano såklart!
Alejandro och Telephone med Lady Gaga
Natteravn med Rasmus Seebach
I’m in Miami Bitch såklart! :)
Dancing on my own med Robyn
Waka Waka med Shakira
Commander med Kelly Rowland
Diverse svenska björnstammen låtar
Från och med du med Oskar Linnros
Can’t be Tamed med Miley Cyrus
Need you now med Lady Antebellum
California gurls såklart!
Love the way you lie som ju är totalt sönderspelad nu :)
Highway man med hoffmaestro
John Mayers Battle Studies skiva
Songs like this och Unapologize av Carrie Underwood
Broken Heels – Alexandra Burke
Ke$has första album Animal
Melissa Horn i allmänhet
Fuck Forever med Babyshambles
Segertåget – Maskinen
What Have We Started – Sophie Ellis Bextor
Hjärta - Kent

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare tror jag.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Rest.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Sovit bort tid haha.

18. Favorittidning? Fokus.

19. Favoritprogram på TV? Teen Mom, 16 and pregnant, Familjen Annorlunda, Cougar Town, Jims värld, Veckans Brott, Efterlyst, Desperate Housewifes…

20. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nej.

21. Bästa boken du läste i år? Kinesen av Henning Mankell. Utan ett ord av Linwood Barclay.

22. Största musikaliska upptäckten? Den Svenska Björnstammen och John Mayer.

23. Något du önskade dig och fick? En brorsdotter, ny kamera, ny mobil m.m.

24. Något du önskade dig men inte fick? Nya pjamas byxor.

25.Årets bästa film? Svårt...men Sex and the City 2 var bra :)

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Jag tog sovmorgon, duschade, fick ett snabb besök av Matilda, sedan kom släkten och vi åt frallor och tårta. Min brorsdotter kom och det var en stor överraskning då jag inte visste att de skulle komma.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer resor, mindre stess.

28. Vad fick dig att må bra? Mina vänner och min familj. Roliga upplevelser. Skolan har gått bra.

29. Kommer du ha några nyårslöften iår? Tror inte det.

30. Vad har du lärt dig under det här året? Givetvis en hel del i skolan, men även att jag är en festivalmänniska!
En liten sammanfattning över vad jag gjort under året!
Januari
Åkte till Leeds.
Rensade ut kylskåp och skafferi, slängde massor.

Februari
Led av hjärtesorg.
Fest och utgång för att Gabbe fyllde år.
Mars
Hälsade på Gizem i Stockholm.
Var ute med klasskamraterna.
Var på en rättegång och kollade hur det gick till (skoluppgift).

April
Åkte till Åre.
Firade Valborg med cortege och grillning hos Gabbe.

Maj
Var ute med klassen.
Var på Gekås med pappa.
Studentbal.
Hade photshoot med Linn.
Hade körsoaré.
Var på Fridas student.

Juni
Tog studenten.
Var på Nordens ark.
Firade Beas ettårsdag.
Inflyttningsfest hos Johanna.
Fick reda på att jag skulle bli Faster.

Juli
Firade Johannas födelsedag med att kolla fotboll på PC och sedan gå till trägårn.
Åkte på Arvikafestivalen.
Övningskörde och tog en massa körlektioner.
Var på Krokstrandsfestivalen.
Var på PINK konserten på Ullevi.

Augusti
Hade två fester hemma hos mig varav den ena var för Johns födelsedag.
Åkte till stockholm för att hälsa på Gizem.
Firade pappas födelsedag med restaurangbesök och en tripp till Tjörn.
Var på kulturkalaset.
Började på Högskolan.

September
Nollning!
Afterwork hos kusinen.

Oktober
Åkte till Linn och myste i några dagar.
Oktoberfest nere i Varberg.
Halloweenfest hos Matilda som även fyllt 20.

November
Middag och utgång med klassen!
Linns 20års fest.
Jonas fyllde år och vi gick ut för att fira det.
Carita hade fest och efter det blev det utgång.

December
Julbak med Linn och Matilda.
Var på SPA med delar av klassen.
Ellies födelsedagsmiddag med efterföljande utgång.
Var på stödkonsert för Ship to Gaza.
Blev faster.
Firade jul.
Fyllde 20år!
 
Gott nytt år och God fortsättning!

2 kommentarer:

Stookiglia sa...

Att du upptäckte John Mayer 2010 kommer vara det jag kommer ihåg av det året. Hihi!!
Nej, självklar finns där mer, men det var kul att höra :)
Får man kanske ta och sno denna listan? Om jag har tid att lägga upp den vill säga :P

God fortsättning!

niffin sa...

Utan ett ord av Linwood Barclay + John Mayer: wiii!!! :P ♥