söndag, oktober 05, 2008

En regning söndag

Hej! Nu har det varit lite bloggtorka här i veckan, har dock ingen bra förklaring till det.
I måndags fikade jag i alla fall med gigs och det var trevligt och mysigt, borde vi göra oftare!
När vi åkte hem var det mörkt ute så man märkte verkligen att hösten är här nu.
I tisdags mådde jag dåligt så ingen skola för mig, på eftermiddagen orkade jag i alla fall med kören och sen lite övningskörning på det. I onsdags hände det nog inte så mycket mer än skola typ. I torsdags var det elevrådsmöte, lektion, ph-samtal, lektion och sen läkarbesök utan några positiva besked :( I fredags mådde jag dåligt på morgonen, var sedan hos kuratorn och åkte sen till skolan för franska. På kvällen tog jag det lugnt, åt gott och kollade på tv, skööönt.

Igår spenderades dagen med att plugga, slappa, duscha och sen åka till farfar för att fira hans födelsedag med släkt. Det var trevligt och det bjöds på varma mackor och äpplekaka. Så där spenderades hela kvällen innan det var dags att åka hem och nana. Fast jag gick och la mig lite sent fastnade i att pilla med min fotobok/häfte som jag ska beställa idag.

Idag började dagen perfekt typ, tända ljus, regn utanför, god frukost och svensson/svensson. Inte mycket som slår det. Sen slappade jag lite och pillade med fotohäftet. Sen var det dags för shopping, blev en kappa (mörklila jättesnygg), en ljuslila mössa och ett par trosor. Tydligen inne med syntet trosor, helt idiotiskt ju vadå svamp? Känns inte som en kvinna kommit på det modet. Och sen var i helvete får man tag på långkalsonger? Funderar på att köpa strumpbyxor och klippa av grejjer för fötterna.

Sen har jag käkat thaimat och nu väntar jag på att bilderna ska bli inladdade så att jag kan fortsätta med häftet. Men det går jättesegt, den får väl stå och arbete medans jag är på yogan.
Ikväll blir det nog ensam mamma söker och agenda, en vanlig söndagskväll med andra ord.

Hoppas ni haft en skön helg!

Inga kommentarer: