fredag, augusti 29, 2008

Snart helg!

Hej Hej. Idag började jag med engelska kvart över 11, sen hade jag ph så då fick jag min loggbok wii :) Sedan var det att skynda sig att äta för att dra till franska ws och göra lite uppgifter med P.
Efter det så var det naturkunskaps föreläsning. Usch, hatar redan denna kurs. Jag orkar inte koncentrera mig, och känner inte att jag hänger med på allt. Jag känner igen det mesta från högstadiet, men jag orkar inte lära mig det igen. Plus att vi jobba mycket mer praktiskt, nu är det bara lyssna och det är inte alls min grej. Han pratade om att vi skulle kunna bygga molekyler osv. och jag vet att vi gjorde det på högstadiet men då var det med hjälp av typ plastmodeller osv. inte på papper! Orka. Hoppas kemin snart är över och det blir mer biologi och sånt. Det stod ju på porten att kursen skulle handla om typ genteknik! *suck*. Tur att vi har en bok iaf.

Sen var det svenska, vi ska jobba med litteratur historia hela terminen så det känns roligt.
På dem föreläsningarna kanske jag orkar lyssna :) Sen åkte jag hem och slappade. Sen har jag testa juicemaskinen, blev supergott! Har också postat några streckkoder från yoghurtpaket så vi ska få gratis skålar förhoppningsvis :) Samt bakat en banankaka, som blev jättegod. Den har choklad i också, mums. Blir väl att frysa in lite, lämna lite hemma till pappa och ta med halva typ till mamma, den lär gå åt där hehe. I övrigt har jag ätit, kollat tv, suttit vid datan och pratat i telefon hehe.

Börjar tre imånn, för vi har ingen matte. Behöver åka in vid två tiden. Ska försöka gå upp vid elva för jag måste göra franska läxa och fixa lite och så. Slutar halv 5 så jag kommer väl hem vid 5 och sen kommer min bror vid 6 och hämtar mig för att köra mig till mamma. Så jag hinner väl packa lite när jag kommer hem.

Sen har jag en schema update, vi kommer inte gå så sent på fredagar. Jag kommer sluta kvart i 4, vilket var det som gällde innan och det känns helt okej. Dessutom kanske det bara blir varannan vecka, i såna fall kommer jag sluta halv 10 varannan veckan, hoppas. Den lektionen som låg på fredagar är flyttad till torsdagar, vilket också suger. Tre föreläsningar på rad på en efetrmiddag är inte rimligt. Det tycker inte min mamma heller. Känns inte som dem prioriterar att vi ska lära oss nått. Hoppas att den historia lektionen blir lite mer kommunikationspass med diskussioner, tid att arbeta osv. Men men, vi får se vad som händer. Min ph skulle försöka lösa situationen med rast på måndagar samt att jag inte har fått någon kurs att läsa istället för geografi.

Idag ska jag försöka somna innan tre hehe. Kram på er!

Inga kommentarer: