tisdag, augusti 19, 2008

Fattiglapp

Hallu, nu har jag gjort en budget för hösten :) Om jag ska kunna leva hyfsat gött i köpenhamn och kunna shoppa osv. så ska jag resten av augusti samt september, oktober och november leva på 150:- per månad hehe. Så det blir inte mycket fika och bio här inte! Får väl ett litet tillskott från mamma om jag rensar upp lite lådor där men det blir nog inte så mycket. Ica kortet lär gå varmt under skoldagarna då jag inte kommer ha råd att köpa nått i cafeterian hehe. Har lite presentkort så shoppa kan jag iaf. göra lite grann men är mest orolig för att inte kunna fika!
Jag skulle kunna klara mig på mindre i köpenhamn men jag vill göra ett försök att spara ordentligt så jag verkligen kan beställa dryck, efterrätt osv. som jag vill samt kunna shoppa!
Men mamma ska iaf. betala min dataryggsäck, tur! Ska försöka att inte spendera en spänn resten av augusti, är ju inte så många dagar kvar liksom! Denna veckan ska jag ju städa, sortera osv. och till helgen blir det kanske fest (gratis) och middag med släkt (gratis). Och sen börjar skolan så då blir det väl förhoppningsvis inga utgifter den veckan hehe :) Sen får jag väl försöka åka till mamma och sortera den helgen :) Sen i december blir man ju fattig igen pga. julklappar hehe. Har ju rätt stor familj med bonussyskon och allt :) Men jag överlever! Man skulle nog behöva ett extrajobb!

Men nu ska jag väl snart nana, imånn är det tvätta och städa som står på schemat!

Kram

Inga kommentarer: