torsdag, augusti 28, 2008

That's life

Hej, igår efter skolan åkte jag hem och åt lite och sen bar det nästan direkt iväg för lite olika ärenden. Vi började på bilia för att titta på färg till nya bilen, vi hittade en vi gillade men vill kolla på en till innan vi bestämmer oss. Sedan kollade vi lite hur s40 och v50 ser ut inuti, det blir högst troligen en v50 flexifuel. Sedan åkte vi till siba och kollade på råsaftcentrifug samt inhandlade en datorväska till mig. Sen drog vi vidare till media markt där vi köpte en råsaftcentrifug, som helt enkelt är en juicemaskin typ. En svart blev det :) Hoppas den är bra.
Efter detta tog vi en omväg om stan för att kolla var friskis&svettis johannaberg ligger. Sen var det ICA som gällde för inhandling av mat och sånt. Sen hem och slappa. Var uppe rätt sent igår, men det gjorde ju inte så mycket med tanke på att jag började halv 2 idag. Idag började dagen med frukost och sedan bar det vidare till skolan där vi satt och snackade en stund innan samhällskunskapen började. Vi gjorde inget vettigt på den alls, men fick läxa. Sedan var det lite rast innan historian, bara repetition av det man redan gjort liksom, trist. Fick någon läxa det med. Sen ta sig hem i spöregnet, brrr! Sen hem och käkade och värma sig med te. Sen har jag inte fått så mycket gjort. Kollat på ett antal nyhetssändningar och typ läst instruktionen till "juicemaskinen". Nu ska jag väl försöka sova snart, men börjar bli hungrig......

Imånn är det skola som gäller, börjar kvart över 11. Sen har jag PH då jag ska få min loggbok, waay =) Sen är det lunch och sen naturkunskap och sen svenska. Första svenska lektionen för terminen så det blir väl lite spännande att höra vad vi ska göra i kursen och sånt. Slutar 4 och sen ska jag hem och undersöka juicemaskinen lite närmare. Sen ska jag baka en banankaka också tänkte jag. På fredag drar jag till mamma.

Förresten har dem ändrat schemat så vi slutar 4 på torsdagar och halv 5 på fredagar. Jag känner inte att det är jätthemskt att sluta senare men på fredagar kommer det nog bli lite av ett problem. Snacka om att man kommer vara trött på den sista lektionen, snacka om att dem nedprioriterar det ämnet! (historia). Jag har dessutom franska innan, utan rast imellan! Inte idealiskt. Sen är det lite jobbigt om man ska iväg, kan ju vara fest, bio, helgresa eller whatever. Idiotiskt helt enkelt. Dessutom har jag så stort hål från matten på morgonen (vi börjar ju rätt tidigt den dagen också, halv 9). Jag skulle kunna åka hem och hinna träna, duscha och äta imellan liksom. Blir väl att försöka plugga en massa och gå på ws. Får se hur det blir. Pappa ska ringa till rektorn iaf. för han e rätt upprörd över det. Vi har ju inte alltid raster mellan lektionerna heller och det tycker han med är väldigt dåligt.

Nej, sova var det.

Kram

Inga kommentarer: