torsdag, augusti 21, 2008

Hallu :)

Nu har Y åkt hem igen och imorgon är det fredag. Veckan har gått fort! Snart börjar skolan igen :( Jag är inte redo! Jag skulle behöva typ 2 veckor till, en vecka för att bli klar med städandet, rensa garderoben osv. och en för att bara njuta och vila upp mig ordentligt!
Men men, that's life! Vi börjar enligt schema första dagen men hoppas vi får en mjukstart utan en massa läxor osv. Kommer dröja 2 veckor innan vi börjar med matte antagligen för vi har bara matte en dag i veckan, nämligen fredagar och vår mattelärare ska inte vara i skolan på fredag för han ska iväg med ettorna på deras "lekdag". Så det är skönt!

I alla fall, att Y var här var trevligt. Igår åkte jag in till stan och mötte henne och sedan åkte vi vidare för att handla mat på ICA. Efter det åt vi glass, mums! Sedan drog vi hem till mig och slappade lite. Sen var det dags att laga vegetarisk lasange! Blev som vanligt jättegott! Efter det slappade vi lite och tog sedan en promenad :) Efter det så kollade vi på första avsnittet av sex and the city. Efter det så gjorde vi choklad banan, mums! Och sen kollade vi på Gilmore Girls :)
Blev en hel del avsnitt innan vi somnade :) Idag började vi dagen med gröt till frukost och sen blev det Gilmore girls samtidigt som jag fick lite tvättande gjort. Vi har väl hunnit se typ 7 avsnitt nu haha! Sen gjorde vi ägg&bacon till lunch. Sen gjorde vi ett kompistest och lite annat haha. Sen var det dags för henne att åka hem, och jag fick återgå till att städa.

Städandet går bra, börjar bli klar på mitt rum. En del saker kvar som jag måste fixa imånn.
Sen är det saker som att sortera cd-skivor, dvd-skivor osv. kvar samt sortera foton och scraapbooking grejjer när jag väl fått köpt lådor till det, som jag redan tittat ut. Och sedan är det sätta in foton i ramar och lite sånt och sen är jag klar, wow! Gäller bara att hålla det sen!

Imånn kväll vill jag bara ta det lugnt, kanske kolla Fraiser och äta något gott. Kanske ta en kvällspromenad. På lördag är det middag med kusiner och sedan fest hos gigs som gäller!

Kram! (bilder från idag&igår kommer, inlägg+bilder om sardinien&gotland kommer också!)

Inga kommentarer: