måndag, februari 18, 2008

Min helg

Ja ni vet ju redan lite om den men kan ju fylla i resten. Lördagen var bra, en himla massa matlagande men det var kul. Väldigt fullt i köket då, var ju närmare 20 pers samt 4 hundar i huset totalt och en stor del var i köket. Maten var god och det fanns även en hel del chips och smågodis som var svår att motstå ;) Fick även ett glas vitt till maten vilket aldrig händer, mina föräldrar är inte den typen men min pluspappa är haha :) Glass blev det också på kvällskanten. Stannade uppe rätt länge, vi har en misskött katt i området och han var och mjauade hos oss eftersom D hade kelat med honom tidigare. Och ja hundarna kom inte till ro pga. detta, lite jobbigt. Söndagen var väldigt deg, sov länge och tog det slappt, bl.a. med min nya favvoserie Brothers&Sisters. God middag blev det, kyckling i en röra med massa wokade grönsaker, mums!
En stund efter det så åkte jag hem igen och slappade väl mest. Somnade inte speciellt tidigt men har överlevt dagen ändå. Rätt tuff skoldag idag jämfört med hur det brukar vara, 4 lektioner 8.15-15.15. Samhällskunskapen var rätt slapp, jobbade med en uppgift, jag fastnade mest i eko surfande, kollade in diverse webshopar med ekologiskt och rättvisemärkt, det ger mig lika mycket nöje som skvaller ger en del. Synd att mycket är dyrt, speciellt kläderna.
För i övrigt försöker jag få pappa med mig på att joina SNF gbg, dem har bl.a. en grupp som jobbar med typ miljömärkning av livsmedel och sånt, låter väldigt intressant.
I alla fall var det religion efter samhällskunskapen, debatt var det som gällde. Vi var i grupper och hade i förväg blivit tilldelade en åsikt att hitta argument till. Min grupp hade för dödsstraff, jag är emot dödsstraff så det var lite svårt men det gick bra kändes det som.
Sedan var det lunch (kyckling och ris) och efter det engelska, vi kollade en film som hette typ dead man walking, lite seg, ska se klart den en annan dag för lektionen är bara en timma.
Sen var det matte *gäsp*, fick reda på att det är matte prov på onsdag, kommer nog gå och helvete hehe. Men det är ett litet prov, hinner väl öva lite imånn.
Efter det snackade vi ihop oss lite om vårat historia arbete, muntlig redovisning på onsdag och det är ett grupparbete. Sen drog jag till centralen och mötte upp Linn, vi kollade på nagellack till mig på Kicks men jag bestämde mig för att vänta tills ekonomin är bättre. Sedan blev det fika, kunde inte motstå en fantastisk chokladkaka hehe. Men åt macka först i alla fall.
Sedan drog vi till dansen, och det gick la rätt bra :)
Sedan hem och slappa, duscha och käka lite.
Har en irriterande förkylning som liksom funntis i kroppen i typ 2 veckor snart.
Mitt immunförsvar verkar kunna hindra den från att helt bryta ut men inte från att försvinna.
Vill att den bryter ut så den försvinner! Inget kul att va snorig/ont i halsen/hänging typ varannan/var tredje dag. Nu har det dock varit lite värre i halsen dessa två dagar, har dock kurerat mig idag med te och vitlök eftersom det är kör imånn samt fäktning på gympan och F ska sova över på kvällen. Hoppas det försvinner eller bryter ut på onsdag.
När onsdagens prov och redovisning kommer det kännas skönt, då är det snart helg. I helgen ska jag sova hos G och lite familj kommer hit på söndag, kanske bakar jag nått gott då.
Är lite nervös inför kören imånn, men inte så farligt för tillfället. Ska bli så himla kul, men alltid nervöst med nya grejjer speciellt när man inte känner någon, ska dit ensam och sånt.
Men tror jag kommer hitta dit i alla fall, hoppas vi slutar 5 minuter tidigare för då kanske jag hinner sista snabbussen hem och slipper vänta i typ 20 minuter och komma hem halv 8..... inte så kul liksom. Vet inte exakt hur lång tid det tar till hållplatsen, kanske hinner om jag springer hehe. F ska i alla fall sova över imånn för pappa ska på konferens, så det blir nog mys.
Nu ska jag gå in i min mejl och se om jag kan hitta mejladressen till tandläkaren, ska avboka en flourlackning. Fick brev om det i fredags, framförhållning? Det är alltid väldigt tidiga tider och jag har ingen lust att gå upp tidigare, när F är här och allt. Plus att jag kommer missa större delen, eller eventuellt hela mattelektionen, så då missar jag provet och måste gå på ws och göra det, vill hellre ha det gjort. Äter ändå flourtabletter hyfsat duktigt ;)
Nu känner jag att jag skrivit jättelångt så nu ska jag fixa lite grejjer och sen sooova.
Börjar halv 10 imånn, lycka!

Inga kommentarer: