fredag, februari 08, 2008

Freeedaaaag

Idag var det som vanligt franska som gällde, skulle ha en liten muntlig grej så de va lite nervöst eftersom jag vet att det är det muntliga jag måste fixa för att få MVG. Men det gick bra!
Vi skulle skriva en dialog och läsa upp den, jag hade 4 personer i min dialog och det kändes lite konstigt att få till det på ett bra sätt, så att man kunde höra när det var en ny person osv. men våran franskalärare kopierade alla våra texter och läste med oss, så hon läste ju två av mina personer och det kändes bra. Har redan fått in betyget på nätet och det blev MVG både på de muntliga och skriftliga. Vi är bara 7 i min franskagrupp och idag var vi bara 4 så det var skönt när det var muntligt och så. Det var även stegredovisning så vi skulle ha översatt en meny vilket det verkade som det mest var jag som gjort haha. Sedan fick vi åxå "leka" café och skulle beställa och sånt, gick vi bra. Vi skulle åxå skriva ner på en lapp hur mycket den summan hon sa till oss att de vi "köpt" hade kostat, och jag suger på siffrorna! Men klarade det :D
Har verkligen gillat det här steget (café och restaurang), ganska lätt och känns väldigt användbart, dessutom har vi fått prata mycket, roligare än att bara sitta och lyssna&anteckna.
Nästa steg är "i affären" kan nog bli skojj det med.
Efter franskan åkte jag hem och gjorde lunch och kollade lite tv. Sen skulle jag vila lite, sov i några timmar haha. Sen skulle vi tydligen få våra garderober idag så jag fick försöka förklara för han som skulle lämna dem var vi bodde, inte helt lätt. Först ringde han en gång och fråga om det var svårt att hitta, jag hade lust att säga "jag har bott i detta området hela mitt liv, jag vet inte" haha, men det sa jag inte såklart haha. Sen ringde han en gång till och behövde hjälp med att hitta, inte det lättaste men jag lyckades guida honom. Sen kom pappa hem, väldigt lägligt för jag vet inte om jag hade orkat hjälpa till att bära, hehe.
Pappa håller på att sätta ihop garderoberna, har hjälpt till lite. Vi har dock missförstått varandra lite så en grej jag skulle ha har vi inte köpt, men det är en låda så det går ju in i bilen så det kan vi köpa nån dag.
Småkollar lite på Let's dance för tillfället. Ska gå och hämta strömsladden till datan och fortsätta engagera mig i bloggen.
Kram

Inga kommentarer: