fredag, juni 13, 2008

Distance sucks

Hallu på er! Idag har jag i alla fall fått lite vettigt gjort. Har rensat i garderoben, inte så att jag är klar eller så men har tagit ur de kläder jag ska ha/eventuellt ska ha till Malta. Fast bara ur 2 garderober så det är ju lite kvar. Sen har jag bokat ansiktsbehandling på tisdag. Är väldigt sent påtänkt jag vet. Eller har tänkt på det en massa innan men sen försvann det bara. Och då var det ju inte mycker mer än att välja på efter Malta eller på tisdag. Men efter rätt mycket funderade så kom jag fram till tisdag, behöver verkligen en ansiktsbehandling och jag får väl vara lite röd när jag ska flyga iväg då, spela roll. Tog en klassisk, alltså 75min då få man lite mer massage och sånt, sen har dem möjlighet att verkligen fokusera på att klämma då jag är rätt svår klämd. Jag har även rensat kylskåpet, är skit dålig på det. Jag kan ta ut nått som är gammalt, konstatera att det är gammalt och sen ställa in det igen. Hemskt, jag vet. Så idag har jag iallafall rensat bland de saker som bara jag äter, typ keso, cottifrutti, naturell yoghurt, bönor osv. Sen har jag och pappsen varit och handlat mat och lite annat, t.ex. present till Gigs. Hon har flyttat sin fest nu, till obestämt datum så jag kankse missar den, men hoppas hon hinner ha den innan jag åker. Annars får jag väl baka en tårta och ge henne presenten när jag kommer hem :)
Nu på kvällen har jag och pappat sett Heartbreakkid som jag försökte se i måndags. Den va rätt bra, fast jag hade nog gillat den mer om det som var den sista kvarten hade varit längre och typ mitten varit kortare. Tycker de fokuserade lite fel helt enkelt. Nu ser pappa på fotbollen, fast det är paus nu. Jag sitter väl mest och surfar och tittar upp ibland hehe. Orkar inte bry mig när sverige inte spelar och det inte är typ final eller så.

Imån ska jag köpa minneskort till kameran, har två 512mb nu så ska köpa ett 1gb kort. Behöver det till Malta och kanske även i framtiden, you never know. Sen ska jag till C för hon ska toppa mitt hår. Sen får vi se vad som händer, packa och sånt antagligen. På söndag ska vi titta på min kusin när hon tränar/visar upp capoeira, spännande!

Kanske ska förklara rubriken också. Jo Casey, mitt nyårsstrul i usa hörde av sig igår. Jag är inte kär i honom, inte förälskad heller, han är kanske inte ens min typ men det är rätt trist att avstånd gör att man kanske inte kunde ha en flört eller sommarromans. För jag menar, jag träffar typ aldrig svenska killar som jag gillar! Svenska killar är sällan min grej. Amerikanska killar är annorlunda bara, mer spännande mer gentlemen och sen är det kul att vara speciell och lite exotisk ibland, för det är så han får mig att känna mig! Anyway, ibland vore det roligare om avstånd inte fanns och världen typ var lite mindre, i alla fall att det gick fortare och billigare att resa. Men men, sånt är livet.

Kram!

Inga kommentarer: