måndag, augusti 06, 2007

Tjejsnack

Vecka 32- Gröna fingrar

Vad har du mest av; blomväxter eller gröna växter utan blommor, har du någon favorit?
På mitt rum har jag nog en kaktus bara, i övrigt är det pappa som sköter blommorna så jag har faktiskt inte så stor koll men om man räknar in dem som är på utsidan så har vi nog mest av såna med blommor på.

Har du balkong, trädgård etc. där du odlar något själv, vad? Om inte, skulle du vilja odla, vad/varför inte? Hos mamma har vi en vinbärsbuske, ibland odlar pappa nån krydda på framsidan tror jag.

Vilka växter tycker du är lätta/svåra att hålla levande?
Alla är svåra haha! Antingen gör man fel med vattnet eller så får dem för lite ljus eller så fryser dem ihjäl när man öppnar fönstret haha. Men kaktus och garderobsväxt brukar hålla bra.

När du köper växter till dina fönster, hur tänker du då?
Haha jag köper aldrig typ hehe.

Anser du att du har gröna fingrar? Varför/varför inte?
Neeej gud neej! Jag har ihjäl alla blommor!

Inga kommentarer: