torsdag, augusti 23, 2007

Arg

Imånn börjar jag 9.30, en halvtimme senare än vad jag börjat de senaste dagarna, men ändå kan jag bara åka en kvart senare! Jag blir så irriterad, kollektivtrafiken i göteborgsregionen SUGER! Jag vet att det bara är en kvart och att det är ett I - lands problem men jag blir så irriterad, för kollektivtrafkien marknadsförs som något jättebra. Ge mig en anledning till att inte köpa bil så fort jag bara kan!
Jag vart redan irriterad från början av att vagnarna går så sällan att jag måste åka ca 45minuter innan skolan börjar, istället för 30 som jag kunnat om vagnarna gått oftare! Hade bussar/vagnar gått oftare hade jag imånn kunnat åka klockan nio! Det är en hel halvtimme senare än vad jag nu får åka. Det stora problemet för mig är att jag får en massa dö tid och det finns inget trevligt ställe att promenera i området, det finns heller inte speciellt mycket affärer i området, och eftersom jag har varken skåp eller data än så vill jag inte sitta och hänga i skolan heller, så det blir väl att försöka bränna tiden med att gå saaakta.
Om jag hade haft bil att jag också kunnat åka vid 9.
Nej nu ska jag gå och lägga mig, eftersom jag ju måste gå upp redan vid 7 imånn, tack vare kollektivtrafiken!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket för kommentaren i min blogg....är själv väldigt nöjd med dem :) Candygirl84.

Anonym sa...

hahaha! Så klagar du på mig som kör bil och förstör miljön! =P

Anonym sa...

bror fredric; men du har ju inte miljöbil!
bussarna körs ju åxå på bensin!

Thina sa...

Kollektiv trafiken är verkligen kass, JA! Tänk om jag hade varit kvar, så hade vi kunnat tillbringa den där tiden tillsammans!

Anonym sa...

japp de e den, japp din jävla svikare hahaha :P