torsdag, augusti 16, 2007

Kulturkalaset

Igår var jag och pappa inne i stan på kvällen för att ta en titt på kulturkalaset (fd. göteborgskalaset). Först gick vi runt och kollade lite, lyssnade och kollade lite på nåra som spelade framförallt trummor, det var några tonårskillar som började dansa lite roligt till haha, så det var kul, dock trängde sig en lång man sig in och ställde sig rakt framför mig, även om han hade kamera och skulle fota och vem vet kanske var professionell fotograf så tycker jag inte man gör så! Sen gick vi vidare för att kolla vad som hände på kungstorget, där var det en tjej som uppträdde hon var lite skojjsig och samtidigt repade ett band på en annan scen, lite tokigt med två band/artister som uppträdde/repade samtidgt så nära varandra men men, det bandet som repade verkade bra, det var typ orkester tror jag för det var ingen som sjöng, fast dem var inte jättemånga heller, men som sagt var det bara rep tror jag. Sen var det typ nån liten marknad, och där satt 4 tjejer i en liten grejj som typ liknade ett vardagsrum, dem hade helt enkelt inrett sin lilla "utomhus monter" till ett vardagsrum, och där satt dem och pratade...väldigt mysko, var kanske nått typ av konstprojekt, eller experiment? Vad jag såg så fanns det ingen skylt som förklarade det hela, jaja det såg lite roligt ut.

Sedan drog vi för att kolla på Ramlösas Vattenshow, i början var det bara upplyst på vattenstrålarna, i vnaligt vitt ljus, och man tänkte jaha, that's it? folk började till och med gå efter en stund. Men sen började stora strålar spruta och detta hände jättefort så folk han ju bli blöta, fan vilket dåligt "skämt" asså kul och bli blöt på kvällen när det inte ens är speciellt varmt, folk hade ju kameror och grejjer också, hoppas bara att ingen fick sin kväll förstörd, dem gjorde samma grejj på slutet också, på den denna sprutgrejj visade dem typ bilder, typ reklam antar jag, hann inte se riktigt för jag flydde vattnet. Jaja, efter sprutgrejjen var det i alla fall en jättefin vattenshow med olika färger med skön musik till, så det var värt lite väntan!

Efter detta drog vi mot bilen, då träffade vi på ett par som är vänner till pappa och stannade för att tjöjta lite med dem. Sen tog vi bilen ner till hamnen, där gick vi och kollade en sväng på de levande dockorna, tror dem kallar sig orange fruits eller nått sånt, men är inte säker. Sedan gick vi ner till vattnet och kollade på de fina fyrverkerierna! Jag älskar fyrverkerier, hade t.o.m det på min 15-års middag. Fick en känsla av nyår när vi kollade på dem i hamnen i tisdags kväll då det även är typ där dom skjuter GP fyrverkerierna på nyår.

Det som var lite lustigt var dock att dem kallade detta för musikfyrverkeri och då hade dem tänkt att man skulle ha med sig fickradio och ratta in radio city, undra hur många som gjorde det? Varför inte bara pumpa ut musiken i högtalare som man gör på konserter och liknande?

Jaja, efter fyverkerierna åkte vi hem, och var nöjda med våran dos av kulturkalaset.

Hade det varit dåligt väder så hade jag gärna åkt in även på dagen och kanske besökt något musuem eller så men det var ju fint väder, så vi stack till landvetter och läste, och fikade lite, dock fick man varva med kofta av och på hehe.



Här kommer lite bilder -



Levande dockor kramas =)




Och strippar..... =)


Och gled ner ;)

Fyrverkerier!


Vattenshow!
Vackert eller hur?

Levande dockor igen =)
Livlösa dockor =)


Så här började vattenshowen.

Grönt är skönt.
Ser nästan ut som eld!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder från vattenshowen - den skulle jag gärna ha varit med och sett.

Sparkling sa...

hehe ja den var cool, lite annorlunda =)