söndag, augusti 19, 2007

Segelsemester take two

Lovade att berätta om segelsemestern nummer två så - here it is!
Det hela började med att vi åkte ner en sen måndag kväll till båten för att sova i båten i hemma hamnen, jag minns helt uppriktigt inte så jättemycket från den här kvällen men en rolig kommentar kommer jag ihåg jag och mamma hade diksuterat nått om sov arrangemanget typ att ja skulle ha en handduk på lakanet å då sa rikard nått å då sa owe till rikard; Men du har la för fan inte mens eller? HAHAHA, det var så kul, han sa ungefär så iaf. hahaha.
Sen minns jag att jag sov väldigt dåligt på den väldigt smala "sängen" dagen efter bytte dock jag och Dennis, mycket bättre!
Dagen efter var då en tisdag, vi åkte ut till styrsö och där skulle vi gå för att köpa lite fika och sånt, vi fick 200kr och jag tyckte det var väldigt mycket pengar för lite fika och sånt! Gissa hur mycket det kostade, 196kr! Hahaha, så himla dyrt ute på öarna! Jag menar vi köpte typ en gurka,lite kakor, en drömtårta, lite choklad, aftonbladet med bilaga.....sjuuukt dyrt!
Lite senare gick vi och tog en fika, jag tog två kulor hallonsrobet, rikard tog en maräng och var jätte besviken för han trodde det skulle vara något annat i typ.
De andra killarna tog kladdkaka tror jag.
På vägen hem gick vi iaf. förbi några lådor som nån ställt där och det stod typ gratis eller nått på en skylt, rester från en loppis kanske.
Jag plockade iaf. på mig 4 böcker =) Fynd eller vad? Hehe.
Från kvällen minns jag inget speciellt, jo jag tror att jag läste rätt länge.
Och till middag åt vi grillad kyckling med potatissallad minns jag nu, hehe.
Nästa dag började bra, vi åkte till Donsö och köpte lite grejjer, svindyrt of course.
Sedan åkte vi till rävholmen, där allt slutade i katastrof och kaos, men det behöver vi inte gå in på närmare.
Min kamera gick för i övrigt i sönder och jag kände mig helt hjälplös utan den eftersom jag fotar så himla mycket och det var så fina möjligheter till bra foton där.
Vill passa på att tacka ThinaDenFhina för stödet <3, ibland är mobiler verkligen bra att ha!
Kvällen slutade ändå ganska bra men en hel del flams och trams.
Nästa dag bar det av hemåt, och det kändes som man fått lite sommar iaf. då jag hade haft klänning både tisdagen och onsdagen!
På kvällen när vi kommit hem stack jag till C och hade det mys.
Vill föriövrigt också säga att hemma var det väldigt bra service för vi skulle käka lite pyttipanna till middag och owe gick runt och frågade alla hur dem ville ha sina ägg vändstekta eller inte, krossad gula eller inte, sen fixade han det, snacka om service!

Bilder kommer i nästa inlägg!

Inga kommentarer: