tisdag, augusti 28, 2007

Smart chicks

Hallå!
Nu är jag hemma från skolan och sitter och slappar framför tvn. Idag har jag haft estetisk verksamhet, svenska och idrott. I estetisk verksamhet fick vi en rolig uppgift, vi ska välja ut våra favoriter i olika kategorier t.ex. byggnad, låt och konstnär.
I svenskan skulle vi bara skriva ett brev till läraren så det var inget svårt =)
Dock fick vi reda på att hon vill att vi antecknar för hand på föreläsningarna pga. msn osv. Trist för jag avskyr att anteckna för hand, hade sett fram emot att kunna skriva in såna saker i datan direkt, men men kan ju bli att man får göra det i en del andra ämnen.
I idrotten snackade vi bara lite om betyg och vad vi kommer göra osv. vi fick även skriva ett mejl till honom. Vi fick typ ett schema över vad vi kommer göra under höstterminen, och ett ungefärligt för vårterminen, har ju bara idrott en gång i veckan och bara i ettan, gött!
Men dem sakerna som vi skall göra verkar vara roliga, de flesta iaf. t.ex. frisbee golf, vanlig golf, badminton, klättring, dans, friskis&svettis, fäktning.
Sen är det lite löpning och fotboll och sånt men de mesta e ju bara en gång, skönt.
Känns väldigt annorlunda från högstadiet.
Imånn slutar jag tidigt, skööönt! Har en matte föreläsning, en tema lektion (tror det är i historia) och en engelska lektion.
På fredag är jag förresten ledig, och nästa fredag också! Har nämligen bara en lektion på fredgar och det är språk som vi inte börjar med för om 2 veckor =)

Nu ska jag berätta en rolig sak som hände idag!
Jag och J stod på spårvagnen hem och glömde helt bort att hoppa av vid svingeln, vi fattade typ inte att vi redan var framme förrän det var försent, vi fick åka en hållplats till men hade väldig tur för när vi hoppat av och kommit över till den andra sidan hade 3an precis kommit så jag rusade fram och kollade på tidtabellerna för att se om den stannade vi svingeln och det gjorde den och sen kastade jag mig typ på öppna knappen haha, så vi hann! Och sen hann vi med bussen från svingeln också =)

Jaja, vill ni veta vad jag har för schema? Börjar 8.15 på mån&ons, 8 på tisdagar, 9 på torsdagar och 10.15 på fredagar, har 2-3 lektioner på måndagar, 3 på tisdagar, 3 på onsdagar, 3 på torsdagar och 1 på fredagar. Slutar 15.05 på måndagar, 14.30 på tisdagar, 13.15 på onsdagar, 14.15 på torsdagar och 11.45 på fredagar.
Är väl ganska nöjd med schemat, kunde haft lite mer sovmorgon kanske...hehe.
Men skönt att sluta tidigt på onsdagar och bara ha en lektion på fredagar, dem som läser spanska steg 1 är lediga på fredagar hehe.

Lite senare ska jag övningsköra! Vi hörs!

2 kommentarer:

niffin sa...

Skönt att ha såna fredagar att se fram emot - 1, 5 timme bara! :P

Anonym sa...

Låter som ett bra schema, inte så jättelånga dagar kan ju vara skönt!
Kul också att ni får testa olika saker på idrotten. Tyckte mest att det var innebandy och cirkelträning på "min" tid.

Du har en utmaning att hämta i min blogg.