fredag, augusti 31, 2007

A new day has come

Jaha, fredag och ledig. Vad ska man hitta på?
Finns massa saker jag borde göra, t.ex. städa, packa, fixa med datan, uppdatera diverse internetsidor, skriva ut grejjer från porten, plugga matte, plugga estetisk verksamhet, ta en promenad, äta nått......
Men inget jag känner för att göra, känner mig allmänt låg.
Kan ju bero på att jag känner lite ångest för det faktum att jag har ett problem som stavas sova, jag somnar typ varje dag efter skolan, mina eftermiddagar och kvällar försvinner i sömn, och jag kan oftast somna hyfsat på kvällen ändå, men detta är inte bra! Det skrämmer mig lite, varför är jag så trött? Varför har jag huvudvärk så ofta? Är jag sjuk?
Känns läskigt.....
Igår sov jag från nån gång vid 3 och sen tills idag vid 11, visst vaknade jag till och från, kanske var uppe nån sväng på kvällen, men hur kan man sova så mycket?
Sover jag dåligt, är det därför jag sover så länge?
Är det bara därför att skolan precis börjat?
Jag vet inte men det känns inte bra!
Jaja, jag borde väl sätta igång med nått så det blir något av denna dagen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag tror att när man sover mkt blir man trött och då vänjer sig kroppen vid att vara trött. alltså är det bra att aktivera sig, gå på promenad eller hitta på något nytt. det blir nog bättre när du börjar dansa :) så var det i alla fall med min väninna joella.. :) ge inte upp!

niffin sa...

Järnbrist/"blodbrist" är det som först dyker upp som en möjligt förklaring. Ett enkelt blodprov skulle snabbt kunna ge dig besked där - för jag vet, man går & grunnar,
undrar, oroar sig & blåser upp allt
till OM OM OM ifall...
Lycka till! *kram*

Anonym sa...

Ylva; du kan nog ha rätt får bli mer aktiv helt enkelt =)

niffs; jo men ja har kollat upp järnbrist, var iof. kansked 2 år sen men då blödde ja mkt mer än vad ja gör nu.....men kanske får kolla upp de, även om blodprov inte är min grejj