torsdag, augusti 09, 2007

Sjuker

Usch å fy, som vanligt blir jag sjuk när det är semesterdags, och ja jag kan faktiskt säga som vanligt för det här är verkligen inte första gången, självklart bryter det ut nu åxå, blev ju säkert smittad när jag var hos mamma där 3 var sjuka, borde åkt hem från början, men det är ju så dags att tänka på det nu.
Hade dock hellre sett att det bröt ut i måndags - tisdags typ så jag hade haft bättre odds att hinna bli frisk innan semester, men men. Får hoppas på det bästa, att jag haft min dåliga dag och blir bättre imånn, att halsontet övergår i snuva, hosta eller ingenting alls och att jag slipper feber och den trötthet i kroppen som jag känner nu.
Tror att det kan ha varit så att infektionen legat i kroppen i några dagar och kom fram igår då jag dels gjorde ganska mycket grejjer och dels hade fötterna i en stund i landvettersjön som säkert inte var speciellt varm, för det var igårkväll som halsontet dök upp, även om jag hade känt av det pytte på söndagkväll eller måndan, tror det var söndagkväll eller båda.
Iaf. så är det så störande när sista dagen innan semestern försvinner, har ju mest sovit idag. Har inte ens packat eller fixat nått än, känns stressigt.
Blir ingen jätte avancerad packning och jag glömmer säkert en massa saker för jag e så trött men det löser sig nog.
Hoppas bara att jag är såpass frisk imånn att jag orkar med ett besök på kosta outlet för hade gärna shoppat lite.
Annars kanske det är tur att det är en slapp semester där vi ska läsa och så.
Och leka med pappas nya kamera, of course, tyvärr klarar minneskortet bara typ 300 bilder så det blir att rensa under resans gång antagligen.
Hatar att åka när jag inte känner mig riktigt förberedd, både mentalt och praktiskt, vill gärna vara redo för att kunna ta in och ta tillvara på semestern, sån är jag.
Strax blir de att slänge ner lite kläder i väskan och försöka komma ihåg det mesta, teknikprylar åså, ska sätta in mp3n i datan på laddning åxå, hittar inte min mp3 laddare :(
Detta var la typ sommarens finaste dag åxå så det känns jättetrist att vi inte kunde åka till havet eller så, på en sån här sommar, speciellt i slutet av den, gör en dag så mkt på nått sätt. Hade behövt denna dagen lixåm.
Men jaja, nu är det dags att gå vidare och blicka framåt och blablabla hehe :)
Ni får inga blogginlägg av mig på några dagar nu, åker till Kalmar imånn, kommer hem på måndagkväll, i Kalmar ska vi slappa, läsa, åka till öland, äta gott (frukostbufé mmm....) och på vägen hem ska vi åka via helsingör för en eftermiddag i Danmark.
Dessutom är det tydligen nån stadsfestvial i Kalmar, kan ju vara skojj med lite folkliv men samtidigt jobbigt om det blir svårt med parkeringsplatser, restaurangbord osv.
Ni får ha det så bra, så hörs vi på tisdag eller så :)

KRAM!

3 kommentarer:

niffin sa...

Bli frisk fort nu & ha det toppen i Kalmar! :P

Sparkling sa...

tack tack =)

Anonym sa...

Nej, vad tråkigt att du känner dig sjuk. Hoppas det går över snart och ha så trevligt i Småland och Danmark :)