fredag, augusti 24, 2007

I don't blame you for being jealous

Hallå!
Idag har det varit en händelserik dag så vi tar allt från början.
Först fick jag åka halv 9 som planerat, åkte ända till heden och satte mej sedan på en bänk i solen och läste gratistidngar och åt äpple, sedan gick jag till skolan.
Insåg ganska snart att jag valt fel kläder, det blev bara varmare och varmare. Jeans, långärmad tröja, kofta och jacka var inte det bästa, även om koftan och jackan redan åkt ner i handväskan var det ändå varmt.
Sen bar det av mot delsjön, det var en del promenerande = jobbigt!
Men sen kom vi fram och blev uppdelade i lag, sedan splittrades vi lite för att gå till lite olika stationer, självklart erkände jag att jag var "lagledare" vilket innebar att jag fick göra först haha, man skulle spinga med en aplesin fastklämd under halsen, hahahaha.
Sen var det dags för att hoppa säck, kändes som jag nästan tappade brallorna hahaha.
Sen skulle man snurra 7 varv med pannan mot en innebandyklubba, hahaha. Jag var chockad över hur snurrig jag blev och så fort jag var klar ramlade jag och sen ramlade jag igen haha, dem motiverade faktiskt leken med att om alla gör bort sig för varandra nu så gör det inget om man gör bort sig i framtiden haha.
Några ramlade, en del sprang åt fel håll och typ in i de andra lagen som kollade på hahahaha.
Sedan var det dags för lite mer "lågmälda" lekar, först skulle vi hålla en volleyboll i luften så länge som möjligt och dem räknade hur många personer som nuddade den, vi var stolta med vårat 11......tills vi fick reda på att dem som var bäst hade fått 104!! Dem körde nog nån annan taktik, typ kastade den försiktigt till den bredvid eller nått, vi körde lite mer vilt som en match eller något haha.
Sen var det dags att gissa personen hehe, vi fick se delar av bilder och så var det olika poäng nivåer, det var mycket bilder på partiledare och sånt.
Sedan tog vi oss fram genom att förflytta backar och sedan var det dags för att gissa artisten när vi fick höra låtnamnet. Alla aktiviterna var roliga och dagen var superkul! Ofta är det så mycket sportiga grejjer på såna här dagar, men idag var det en skön mix, gött.
Sedan fick vi mackor, mycket mysko mackor. Det vr liksom tradtionellt pålägg som ost,skinka,paprika,gurka och sen mimosa sallad, ärter och smörgåsgurka! En väldigt konstig kombination, dock ätbar.
Enligt rapproter kom vårat lag sist hahaha, kanske inte så konstigt med tanke på volleybolllen, hehe.
Sen var det tbx till skolan igen, typ genomsvett hehe.
Utdelning av datorerna (sitter med min splitternya laptop utomhus nu) och sedan fick vi gå hem, jag fick gå vägen via bion och hämta ut biobiljetter och sedan gick jag till heden och tog fel buss, haha. Tog kanske runt 10minuter längre hem så det var ingen större fara, men lite irriterande ändå.
Sen kom jag alltså hem och svidade om till en klänning, lite senare blir det en snabbdusch men ingen idé medans det fortfarande är hyfsat varmt ute tänkte jag, så det får bli mot kvällen till.
Imånn blir det bio och fika i hamnen med pappa.
I helgen får vi se vad som händer.
Nästa vecka är det vanlig vecka så då börjar vi väl plugga lite och kommer in i skolan mer.
Vi höres senare!

KRAM!

Inga kommentarer: