lördag, juli 14, 2007

Tjejsnack x2

Vecka 28 - Internet/snigelpost

Har du internetbank, vilken? Om inte, varför? Nej det tror jag inte, har ju inga räkningar att betala och sånt, men jag vet att pappa sätter in pengar på mina olika kort via internet.

Brukar du posta något med snigelposten, vad?/Om inte, varför? Ja typ vykort, och saker som man måste posta på vanligt vis.

Brukar du handla, eller skulle kunna tänka dig att handla på internet? Vilken typ av saker?/varför inte? Det har hänt, då har det varit böcker, fotoframkallning, hudvård och någon present.
Det känns inte jättesäkert att handla på internet, men det beror ju lite på vad det är, vissa saker är ju ömtåliga och kläder och skor kan ju bli fel när det gäller storleken. Sen kan man ju inte alltid vara säkert på leveranstider och sådant.

Har du sålt något på internet, eller skulle du kunna tänka dig att göra det? Vad/varför inte?
Nej det har jag inte, men det skulle jag nog kunna tänka mig om jag hade något att sälja.

Vad är det bästa OCH sämsta med snigelpost? Med mail? Vilket föredrar du?
Det är lite roligare att få snigelpost, känns mer speciellt och personligt. Mail är bra för det går fort och man behöver inte skriva för hand och man kan lätt bifoga t.ex. bilder. Mail föredrar jag när det gäller allmänt prat och när man ska planera nått med nån eller så, post tycker jag att det ska vara när det är vykort och gärna även när det är fest inbjudningar.

Vecka 27 Nycklar

Vart går nycklarna på din nyckelknippa? Hem till pappa och hem till mamma.

Har du fler saker på nyckelknippan än bara nycklar, vad? Nej.

Vems nyckel skulle du vilja ha, om så bara för en liten stund, och varför? Oj vad svårt, jag vet faktiskt inte, skulle väl vara häftigt att ha typ nyckeln till Vita Huset eller nått hehe.

Var förvarar du dina nycklar, när du inte bär dem med dig? Dem ligger nånstans hemma, brukar inte vara lätta att hitta, brukar ligga på typ hallbordet eller köksbordet, eller golvet.

Vem har förtroendet att låna din hemnyckel och av vilken anledning skulle du låna ut den?
Mina nära vänner och min familj, om jag reser bort och dem ska vattna blommor, mata fiskarna eller liknande. Eller om vi ska träffas hemma hos mig men dem ska komma dit tidigare än mig eller nått eller om dem ska bo där tillfälligt.

Inga kommentarer: