måndag, juli 30, 2007

Segelsemester

Tänkte skriva lite om förra veckans båtsemester innan vi ger oss iväg på nästa.

Jaja, så mycker segla blev det inte, körde bara motor hehe.

Och semestern blev kort pga. väder, det skulle börja blåsa så vi stack hem.

Kort och gott blev det, tisdagkväll i båten, tisdag dag mot dyrön, tisdag kväll på dyrön, onsdag dag hem igen, hehe.

Mådde dåligt (sjösjuk) i början, min lillebror var väldans söt, jag satt uppe på däck för jag mådde bättre där och genom luckan till förpiken frågade han om jag ville ha nått att äta, nästan samtidigt frågade pluspappan från sittbrunnen samma sak, så det blev lite förvirrat för dem hörde inte varandra, men pluspappans förslag var iaf. chips, och lillebrorsans eller om de var mammas förslag var kex, då hörde jag lillebrorsan säga kex är nog bättre för magen, chips är nog inte så bra, det tyckte jag var sweet =) Sen stack han upp huvudet och erbjöd digestive eller skorpor, jag tog digestive.

Lite senare blev det åksjuketablett, bulle och te, sen försöka sova. Brorsorna säger att jag såg helt groggy ut.

Nästa dag åt vi frukost i sittbrunnen och sen bar det av, enligt brorsan och pluspappan somnade jag, har dock ingen uppfattning av att jag sov, men med tanke på att Kita väckte mig 9 på morgonen så var det inte konstigt om jag somnade.

Sen satt jag mest ute i sittbrunnen varvade att ha mensvärk med att vara sjösjuk med att läsa, med att sola och äta godis.
Sen när vi kom fram till Dyrön gick vi och åt glass, dem hade väldigt god jordgubbsglass. Sen gick vi till ICA, köpte aftonbladet.
Sen tbx till båten, degade innan vi åt middag.
På kvällen blev det mys med varm choklad och bullar och sedan spelade jag och brorsorna kort, körde med att den som förlorade var tvungen att göra någon "confession", jag tror jag gjorde 2 och Joakim 2, Dennis hade tur och slapp om jag inte minns fel.
Sen flamsade vi rätt mycket tills päronen vaknade, sådär lagom glada.
Sen låg jag och Dennis och läste ett tag innan vi somnade.

Nästa dag fick vi reda på att det skulle blåsa dagen efter så det var bara att käka frukost och kila upp till ICA och handla aftonbladet.
Sedan bar det hemåt, Dennis somnade, jag fotade =)

Lite roliga konversationer/incidenter från minisemestern -

  • Vi gick förbi en butik som hade namnet Udda ting, Dennis var så fyndig och sa när vi gått en bit förbi "Jag måste gå tillbaka och lämna tillbaka Antonia, hehe.
  • Jag kontrade med att ta tag i hans arm och småropa "styvbror till salu!"
  • När vi låg i båten och kastade pappersflygplan eller liknande kommer pluspappan in och kollar lite och säger "ni två är värre än syskon, syskon kan låta varandra vara det kan inte ni".
  • När jag och brorsan satte oss först vid bordet för att käka middag så småbråkade vi lite och brorsan utbrister "Vill du köpa min styvsyster?", mannen som stod med ryggen till på båten bredvid svarade inte, jag tyckte det var väldans pinsamt då vi låg fasttöjd vid den båten haha.
  • Sedan när vi skulle äta så bestämde pluspappan att han skulle sitta mellan mig och brorsan hahaha.
  • Morgonen dagen då vi åkte hem kommer pluspappan ner i båten där jag och brorsan ligger kvar i sängarna och konstaterar att "jaha nu ligger dem och blåser på varandra".

Bilder kommer i efterföljande inlägg.

/Sparks


Inga kommentarer: